بیمه

اهمیت ابطال کارت سوخت خودرو‌های بدون بیمه شخص ثالث

ناظم نیوز : کارشناس حوزه بیمه گفت: صندوق تامین خسارت اعلام کرد که مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت و سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث ممنوع است.

صادقی کارشناس حوزه بیمه گفت: بیمه شخص ثالث، مهم‌ترین بیمه برای وسایل نقلیه موتوری بوده و خرید آن بر اساس قانون، اجباری است. به همین دلیل، قانون جدیدی برای افرادی که بیمه شخص ثالث ندارند، یا نسبت به انجام آن کوتاهی می‌کنند، وضع شده است.

او افزود: صندوق تامین خسارت در خصوص این موضوع اعلام کرد، مطابق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت و سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث ممنوع است. بر اساس مصوبه جدید، به افرادی که بیمه شخص ثالث آن‌ها تمام شده است یک ماه فرصت تمدید داده می‌شود؛ در صورت عدم تمدید بیمه‌نامه ثالث، سهمیه و کارت سوخت این افراد باطل خواهد شد.

این کارشناس حوزه بیمه بیان کرد: آمار راهنمایی و رانندگی نشان می‌دهد تعداد زیادی از ماشین‌های سنگین فاقد بیمه شخص ثالث هستند این در صورتی است که این وسایل اهمیت بیشتری در جابجایی دارند که این موضوع به زودی شامل خودروهای سبک و بنزینی هم خواهد شد. باید پذیرفت که رانندگی با وسایل نقلیه موتوری در جاده و خیابان‌های کشور، خطرات زیادی در پی دارد و در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث و بروز حادثه، جبران خسارت وارد شده، برای بیشتر افراد دشوار خواهد بود.

صادقی افزود: بیمه شخص ثالث در چنین زمان‌هایی به کمک افراد می‌آید و بخشی از بار تصادفات را کاهش می‌دهد پس داشتن بیمه نامه شخص ثالث ضروری است که باید به آن توجه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا