اقتصادی

انهدام خط لوله ۲کیلومتری انتقال سوخت قاچاق/کشف ۱۱ هزار لیتر سوخت

بندرعباس - رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از شناسایی و انهدام خط لوله انتقال سوخت قاچاق به طول ۲ کیلومتر در سواحل بندرعباس خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضایی، مأموران مرزبانی بندرعباس پس از شناسایی یک خط لوله انتقال سوخت قاچاق در سواحل این شهرستان، نسبت به انهدام آن اقدام کردند.

وی در ادامه افزود: این خط لوله انتقال سوخت به طول ۲ کیلومتر توسط قاچاقچیان از زیر ماسه‌های ساحل به اعماق دریا کشیده شده بود و از این طریق، سوخت قاچاق به شناورهای تندرو انتقال می‌یافت که خوشبختانه مأموران با هوشیاری موفق شدند این خط لوله را از ساحل بیرون کشیده و مسیر انتقال سوخت را قطع کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با تأکید بر عزم راسخ دستگاه قضایی در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی ابراز داشت: پدیده شوم قاچاق، علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد و تولید ملی، زمینه ساز جرایم متعدد دیگری در سطح جامعه شده است که بر همین اساس دادگستری هرمزگان در راستای عمل به وظایف قانونی، با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

کشف ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در یکی از روستاهای ساحلی بندرلنگه

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف ۱۱ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در یکی از روستاهای ساحلی بندرلنگه خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: در اجرای مأموریت‌های ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان به منظور جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی، مأموران انتظامی به دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرلنگه با رصد اطلاعاتی و گشت زنی‌های نامحسوس، بارانداز و محل دپوی محموله بزرگ سوخت قاچاق در یکی از روستاهای ساحلی این شهرستان را شناسایی کردند.

قهرمانی افزود: با هماهنگی مقام قضایی، مأموران در بازرسی از محل مورد نظر، ضمن کشف و ضبط ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، سه دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان را توقیف و مخازن نگهداری سوخت را جمع آوری کردند.

وی ارزش تقریبی سوخت‌های مکشوفه را یک میلیارد و دویست و شصت و پنج میلیون ریال عنوان نمود و تصریح کرد: بنابر گزارش ضابطین، عوامل نگهداری این محموله قاچاق، شناسایی شده‌اند و اقدامات پلیسی جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تأکید بر ادامه روند مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق سوخت در مناطق مختلف استان، خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در مسیر صیانت از منابع ملی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا