فوتبال ایرانورزش

از رقابت با راموس تا رفاقت با واسکز!

ناظم نیوز: ستاره تازه‌وارد تراکتور تجربه کار با مربیان شاخص و بازی برابر فوق‌ستاره‌های فوتبال اروپا را در کارنامه دارد.

تیم فوتبال تراکتور که در سالیان گذشته بازیکنان خارجی باکیفیت بسیاری را جذب کرده و به خصوص امسال با درخشش ریکاردو آلوز، صفا هادی و گستاوو واگنین، بیش از هر زمان دیگری این نکته را برجسته کرده، در آخرین خرید خود برای تقویت اسکواد در اختیار پاکو خمس، جیمی رومرو، بازیکن سابق اودینزه و اوساسونا را جذب کرده است.
این وینگر 32ساله که دوران اوج فوتبالش را طی شش فصل به صورت قرضی در اودینزه و باشگاه‌های مقصد چون باری، گرانادا، رئال مادرید کاستیا و زاراگوزا پشت سر گذاشته، سرانجام در سال 2016 به اوساسونا پیوست و بعد از یک سال بازی برای این تیم راهی کوردوبا شد.
رومرو بعد از پشت سر گذاشتن یک دوران طولانی با بازی در اسپانیا و ایتالیا، سه فصل در قره‌باغ آذربایجان توپ زد و در آنجا از نظر آماری، عملکرد قابل توجهی به جا گذاشت و در 69 بازی، چهارده گل و شانزده پاس گل به ثبت رساند و در ادامه راهی کارتاخنا شد.
با این حال وقتی از آمار و ارقامی پیرامون این بازیکن نظیر انجام 174 بازی در لالیگا دو، 48 بازی در لالیگا و چهارده بازی در سری آ و گلزنی‌هایش در چمپیونزلیگ عبور می‌کنیم، نکته جالب در خصوص رومرو، بازی کردن او در کنار بازیکنان شاخص، همبازی بودنش با ستاره‌های مطرح این روزهای فوتبال اروپا و البته کار کردن زیر نظر مربیان بزرگ است که در ادامه بعضی از آنها را مرور می‌کنیم.
رومرو که دوران حرفه‌ای فوتبالش بازه زمانی نزدیک به سیزده سال را در بر گرفته، سابقه کار با مربیان بزرگی را در کارنامه دارد که شاید مطرح‌ترین آنها، جان پیرو ونتورا، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا و ناپولی باشد که در تیم باری با او تجربه همکاری دارد. ونتورا همان سرمربی‌ای است که در صعود با ایتالیا به جام جهانی 2018 ناکام ماند.
هکتور کوپر و انریکه مارتین نیز دو سرمربی شاخص دیگری هستند که رومرو بازی زیر نظر آنها را در کارنامه خود دارد.
بازی در گرانادا و اوساسونا برای رومرو تجربیات بزرگی از تقابل با بازیکنان مطرح در لالیگا را فراهم کرده و در این بین تنه‌به‌تنه شدنش با بازیکنان بزرگ رئال نظیر ایسکو، کاسمیرو و ناچو هم در همین راستا بوده است.رومرو که سابقه همبازی بودن با روبرت تورس، دیگر ستاره سابق اوساسونا که به فوتبال ایران آمده است را در کارنامه دارد، در دوران حضور در رئال مادرید کاستیا با لوکاس واسکز، ماریانو دیاز و دیگو یورنته همبازی بوده و با خسوس وایخو، دیگر مدافع فعلی رئال مادرید نیز در زاراگوزا هم‌دوره بوده است.
حالا هواداران تراکتور برای دیدن این بازیکن در ترکیب تیمشان لحظه‌شماری می‌کنند و امیدوارند هرچه سریع‌تر این ستاره سابق لالیگا را در کنار آلوز و واگنین ببینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا