اقتصادیتولید و تجارت

از دستگاه تصفیه گازهای سولفیدی فولاد خوزستان برای اولین بار در ایران رونمایی شد

ناظم نیوز : در نخستین روز از نمایشگاه فولاد ایران، با حضور علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصای دفتر مقام معظم رهبری، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و جمعی از مدیران برتر فولادی کشور ، از دستگاه تصفیه گازهای سولفیدی فولاد خوزستان که برای اولین بار در کشور ساخته و بهره‌برداری شده است، رونمایی شد.

در نخستین روز از نمایشگاه فولاد ایران، با حضور علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصای دفتر مقام معظم رهبری، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و جمعی از مدیران برتر فولادی کشور ، از دستگاه تصفیه گازهای سولفیدی فولاد خوزستان که برای اولین بار در کشور ساخته و بهره‌برداری شده است، رونمایی شد.

این دستگاه با هدف ارتقا شاخص‌های زیست محیطی و سلامت کارکنان در فضاهای بسته با کمک شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شد.

با توجه به نقش اکسیدهای گوگرد در آلودگی هوای شهری و صنعتی، روش‌های متعددی برای تصفیه آن‌ها در دنیا ارائه شده است. روش‌های تصفیه عموما مبتنی بر استفاده از فاز مایع نظیر استفاده از اسکرابرهای آهک مایع، اسکرابرهای آمینی، اسکرابرهای سدیم کلریت جذب در دماهای بالا نظیر جذب با استفاده از جاذب های اکسید روی و جذب بر روی کربن فعال یا اکسیدهای فلزی است.

این دستگاه و فناوری تلفیقی مورد استفاده در آن برای اولین بار در کشور در مدت زمان ۶ ماه و با صرف هزینه یک سوم نمونه‌های نیمه مشابه خارجی، به صورت صنعتی تولید شده و در شرکت فولاد خوزستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا