توپ و تورورزش

اردوی برون مرزی از برنامه تیم ملی بسکتبال بانوان خارج شد

تیم ملی بسکتبال بانوان که برای حضور در رقابت‌های دسته دوم کاپ آسیا آماده می‌شود، اردوی آماده‌سازی خود برای این رقابت‌ها را بدون اعزام برون ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، تیم ملی بسکتبال بانوان ایران قرار است برای نخستین بار بعد از دریافت مجوز حضور محجبه در میادین بین المللی، در رقابت های دسته دوم کاپ آسیا شرکت کند تا در صورت قهرمانی در این مسابقات سهمیه شرکت در دسته اول کاپ آسیا را دریافت کند.

به همین منظور پنجمین و آخرین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال بانوان از روز پنجشنبه در آکادمی ملی المپیک آغاز شد. قرار بود این مرحله از اردوی آماده سازی بانوان بسکتبالیست با اردوی برون مرزی همراه باشد. در همین راستا مذاکراتی صورت گرفته بود تا در صورت مهیا شرایط، سفر به ترکیه و برپایی کمپ تمرینی در آنکارا در برنامه آنها قرار بگیرد.

طبق پیش بینی اولیه قرار بر این بود تیم ملی بسکتبال بانوان امروز شنبه راهی ترکیه شود و تا قبل از اعزام به محل برگزاری رقابت های دسته دوم کاپ آسیا در اردن، تمریناتش را در آنکارا دنبال کند و طی این مدت برگزارکننده سه دیدار تدارکاتی با تیم های کشور میزبان هم باشد اما با وجود رایزنی های صورت گرفته این اردو در نهایت لغو شد.

بدین ترتیب اردونشینان تیم ملی بسکتبال بانوان طی روزهای آینده در تهران پیگیر تمرینات‌شان خواهند بود و بدون اردو و دیدار برون مرزی در مسابقات دسته دوم کاپ آسیا شرکت می کنند. آنها بامداد پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) تهران را به مقصد محل برگزاری این رقابت ها در اردن ترک خواهند کرد.

مسابقات بسکتبال دسته دوم کاپ آسیا طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه برگزار می شود. ایران در گروه اول این رقابت ها با سوریه و لبنان همگروه است. در گروه دوم هم تیم های اندونزی، قزاقستان و اردن با هم دیدار می کنند.

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران نخستین دیدار خود در این مسابقات را ۱۶ آبان ماه برابر لبنان برگزار می کند و یک روز بعد هم برابر سوریه صف آرایی خواهد کرد.

در پایان مرحله گروهی تیم های صدرنشین راهی مرحله نیمه نهایی می شوند و تیم های دوم و سوم دو گروه هم دیدارهای ضربدری برابر هم برگزار می کنند تا دو تیم دیگر نیمه نهایی را مشخص کنند. در نهایت قهرمان این رقابت ها تنها سهمیه مسابقات دسته اول کاپ آسیا را از آن خود خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا