اقتصادی

اجرای استاندارد منسوجات سلامت محور نیازمند همکاری سایر دستگاه های متولی تخصصی است

ناظم نیوز : دکتر مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما گفت: یکی از مهمترین مواردی که سازمان استاندارد با جدیت به آن ورود کرده است بحث ایمنی و سلامت مردم است که با تدوین استاندارد اجباری در منسوجات سلامت محور، به عنوان یکی از موارد مهم به آن پرداخته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: روند اجرای این استاندارد پس از تصویب به بازه‌ای ۶ ماهه نیاز دارد که با همکاری دستگاه‌های متولی انجام می گیرد.

وی با بیان‌ اینکه اجرای اجباری استاندارد منسوجات در جلسه شورای عالی استاندارد در تیرماه مصوب و شهریورماه برای اجرا ابلاغ شد، افزود: در گام اول منسوجاتی که به طور مستقیم با پوست بدن در ارتباط هستند را نشانه گذاری کردیم و لباس‌های نوزاد و کودک و همچنین البسه زیر را مشمول استاندارد اجباری قرار دادیم.

به گفته دکتر اسلام پناه استفاده از برخی منسوجات در اقلام‌ یاد شده، به دلیل تماس مستقیم با پوست در بلند مدت باعث انواع بیماری‌ها می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، ادامه داد: پوشاک کالایی پرکاربرد است پس زمانی که در سبد خرید خانوار قرار می‌گیرد و برای آن هزینه می‌شود باید مصرف کننده را نسبت به جنسی که می‌خرد آگاه کنیم.

دکتر اسلام پناه، گفت: با ایجاد این استاندارد اجباری، تولیدکنندگان پوشاک در این زمینه موظف به برچسب گذاری روی البسه نوزاد و کودک و لباس زیر شده اند، تا مصرف کننده بتواند با آگاهی کامل کالای مورد نظر خود را انتخاب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا