کشتی و وزنه برداریورزش

آغاز موج جدید جناح‌بندی در کشتی فرنگی علیه آقای خاص!

پس لرزه‌های تغییر تابعیت یکی از ملی‌پوشان پیشین کشتی فرنگی در حالی ادامه دارد که منتقدان و موافقان آقای سرمربی تیم ملی همچنان در حال تاختن به یکدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، به تازگی خبری در محافل کشتی منتشر شد که آرامش کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی را بر هم زد. علی ارسلان یکی از فرنگی‌کاران ملی‌پوش ایران و دارنده مدال برنز بزرگسالان آسیا که چندین مدال رنگارنگ جوانان و نوجوانان جهان و آسیا را نیز در کارنامه دارد پس از ناکامی در رسیدن به دوبنده تیم ملی، ملیت خود را تغییر داد و به صربستان رفت. او در حالی این تصمیم را گرفت که شانسی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی برای کسب مدال جهانی و حضور در المپیک ۲۰۲۴ را نمی‌دید و به کشوری دیگر رفت تا شاید در آن کشور بتواند به اهداف و آرزوهایش برسد.

اما تغییر تابعیت این فرنگی‌کار آملی که در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرد پایه‌های مدیریت و اقتدار محمد بنا در اداره تیم ملی کشتی فرنگی را هم لرزاند و باعث شد تا برخی از المپیکی‌های طلایی و فرنگی‌کاران عنواندار هم علیه او واکنش منفی نشان دهند. بطوریکه امید نوروزی و قاسم رضایی از قهرمانان المپیک ۲۰۲۱ لندن و سپس سعید عبدولی یکی از فرنگی‌کاران عنوان دار کشورمان، تعارف را کنار گذاشتند و سیاست‌های سنتی و تصمیمات یک جانبه محمد بنا را شدیداً مورد نقد قرار دادند.

قاسم رضایی به عنوان نخستین منتقد در واکنش به تغییر تابعیت علی ارسلان و خطاب به محمد بنا صراحتاً گفت: «آقای بنا، آقای خاص؛ یادت رفته به ارسلان در مسابقات لیگ پارسال چه گفتید؟ چرا اینقدر مظلوم نمایی؟»

امید نوروزی هم که به صراحت بیان معروف است هم به محمد بنا تاخت و چرخه انتخابی او را “فرمالیته” خواند. ضمن اینکه نوروزی علاوه بر محمد بنا به حمید سوریان هم کنایه زد و او را هم از انتقادات صریح و بی پرده خود بی نصیب نگذاشت.

البته در این بین حامیان محمد بنا هم بیکار نماندند. به عنوان مثال همراه و همکار همیشگی بنا یعنی «رسول جزینی» در حمایت از آقای خاص برخواست و حمایت‌های قبلی بنا از همین قهرمانان منتقد را به رخ آنان کشید. جزینی در گفتگویی طولانی با سایت فدراسیون کشتی در برابر منتقدان محمد بنا سینه سپر کرد و تا توانست از افتخارات این سرمربی و زحمات شبانه روزی او در اردوهای تیم ملی گفت.

 آغاز موج جدید جناح‌بندی در کشتی فرنگی علیه آقای خاص!

البته دفاعیه همکار و همراه محمد بنا هم بی‌جواب نماند و این بار سعید عبدولی در فضای مجازی وارد این درگیری لفظی شد و خطاب به جزینی گفت: «استاد عزیز شما یک مسابقه را مثال بزن که سعید عبدولی، قاسم رضایی و امید نوروزی، در آن شرکت نکرده باشند. ما در تمام انتخابی‌ها شرکت کردیم. منتی بر سر ما نیست، به غیر از آقای حمید سوریان که از حضور در انتخابی معاف بودند.»

هر چند منتقدان و موافقان محمد بنا طی روزهای اخیر همچنان بی محابا مشغول بحث و جدل در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها هستند، اما تنها دستاورد این روند، آغاز موج جدید جناح بندی و دو دستگی در کشتی فرنگی است که فعلاً با سکوت شخص محمد بنا و فدراسیون کشتی همراه بوده است.

طبیعتاً ادامه این روند در روزهای آتی ممکن است با اتفاقات و اظهارات صریح‌تر و شاید عجیب‌تری همراه باشد که اقتدار محمد بنا و همکارانش در کادر فنی را تحت تأثیر قرار دهد. آنچه مسلم است اگر تاکنون همیشه شاهد انتقاد برخی از بزرگان و پیشکسوتان و مربیان هم رده محمد بنا از سیاست‌های او بودیم، حالا نسل جدیدی از میان قهرمانان ملی و طلایی کشتی فرنگی در برابر آقای خاص صف آرایی کرده‌اند که ادعا دارند اگر او به قله افتخار در مربیگری رسیده، مرهون افتخارات و مدال‌هایی است که آنها برای تیم ملی کشورمان کسب کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا