اجتماعیجامعه،شهری

آغاز طرح ۱۰ پلیس راهور از امروز در پایتخت

ناظم نیوز : رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح ۱۰ پلیس راهور از امروز در پایتخت خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ که از سطح معابر بزرگراهی شهر تهران انجام شد، شاهد ترافیکی سنگین در معابر هستیم.

وی افزود: ترافیک در محدوده بزرگراه‌های آزاد راه تهران کرج در هر دو مسیر و ورودی از آزادگان به سمت تهران و کرج سنگین و همچنین در محور آبشناسان – سردار جنگل سنگین و پرتراکم می‌باشد. همچنین ترافیک سنگین در بزرگراه‌های نواب، تهران، کرج حکیم، شهید سلیمانی، همت، بابایی، علامه، زین الدین مشاهده می‌شود.

سرهنگ شریفی گفت: حکیم در محدوده علامه می‌تواند انتخاب خوبی برای تردد در مسیر غرب به شرق باشد چرا که فعلاً خلوت است.

سرهنگ شریفی افزود: ترافیک در محدوده تقاطع بین یادگار و شیخ فضل الله به سمت شرق و مرکز تهران نیمه سنگین و در حال حرکت، ولی روی پل یادگار به سمت شمال تهران پرتراکم و در مسیر بزرگراه جناح – شیخ فضل الله نوری نیز ترافیک سنگینی را شاهد هستیم.

وی در خصوص ترافیک در معابر شرقی ادامه داد: در محور بزرگراه شهید بابایی مقطع نیروی زمینی خودرو‌ها متراکم، محور بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب و ورودی از امام علی (ع) و بزرگراه شهید سلیمانی ورودی از شهید صیاد شیرازی و روی پل تراکم خودرو‌ها بیشتر است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در محور جنوبی یعنی بزرگراه نواب نیز شاهد ترافیکی سنگین و متراکمی را از پل نهم دی شاهد هستیم. ترافیک در خیابان آزادی از میدان آزادی و همچنین ترافیک در بزرگراه سعیدی نیز سنگین گزارش می‌شود.

سرهنگ شریفی گفت: بار‌ها تذکر داده‌ایم که تردد موتورسواران در داخل تونل‌ها ممنوع می‌باشد و خواهش کرده ایم که برای تردد از مسیر داخلی تونل‌ها استفاده نکنند چرا که به‌دلیل انباشت گاز‌های آلاینده احتمال واژگونی و تصادف و برخورد آن‌ها با دیواره تونل‌ها می‌باشد و حوادث دل‌خراشی را رقم می‌زند.

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به‌منظور اجرای طرح جناغی‌ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودرو‌ها جهت ورود به رمپ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند.

وی گفت: طرح ۱۰ پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور ساماندهی تردد موتورسواران و قانون شکنان از امروز در سطح شهر تهران آغاز می‌گردد. باید اذعان داشت ارائه برنامه‌های آموزشی در شهر تهران جهت ارتقای فرهنگ ترافیک در بین موتورسواران بی تأثیر نبوده است و مشاهده می‌گردد که بسیاری از راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

هدف از اجرای این طرح کاهش تصادفات و سوانح و حوادثی است که برای موتورسواران به وقوع می‌پیوندد و برای خانواده‌ها در خصوص خطرات ناشی از عدم تمکین به قانون توسط موتورسواران روشنگری کرده و صنوف را جهت کمک به کاهش تصادفات در شهر تهران سر خط بیاوریم تا تصادفات در شهر تهران کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا