تجارت

۸۰۰ کد رشته عملی جدید به رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از اضافه شدن ۸۰۰ کد رشته عملی جدید به رشته‌های این دانشگاه خبرداد و گفت: تعدادی از رشته‌ها نیز حذف شد.

ابراهیم صالحی عمران در گفتگو با ناظم نیوز با اشاره به ایجاد کد رشته‌های جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در حال حاضر ۸۰۰ کد رشته عملی جدید به رشته‌های این دانشگاه افزوده شده و تعدادی از رشته‌ها هم در راستای انعطاف پذیری حذف شد چرا که آموزش فنی و حرفه‌ای فرصتی برای تحقق عدالت اجتماعی به وسیله توانمندسازی نیروهایی بازار کار است.

اصلاح برنامه‌های درسی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: همچنین ۸۸ برنامه درسی در این دانشگاه اصلاح شد که از سری اصطلاحات مهم صورت گرفته بود که منجر به توانمندسازی اعضای هیأت علمی شد.

وی ادامه داد: ارتقای تجهیزات و امکانات، بازآموزی اعضای هیأت علمی، بازسازی کارگاه‌های و تجهیزات با بودجه‌های اختصاص یافته، فراهم ساختن محیط کار عملی و به روزر سانی کارگاه‌ها و تجهیزات نیز سایر اقدامات صورت گرفته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

صالحی عمران تاکید کرد: با توجه به اهمیت روابط بخش‌های آموزشی و تولیدی کشور، تلاش شد تا ارتباط بیشتر با بخش‌های صنعتی، کشاورزی و فناوری صورت گیرد. از این رو، دانشگاه فنی و حرفه‌ای خود را ملزم به ارتباط با بخش صنعت و کارفرما کرد. دانشگاه با این بخش‌های در ارتباط تنگاتنگی قرار گرفته است و حتی برنامه‌های درسی بر اساس نیاز این حوزه تهیه شده‌اند.

آموزش دوگانه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

وی ادامه داد: آموزش دوگانه (محیط کار واقعی و محیط آموزشی) از جمله اهداف دنبال شده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. در همین زمینه دانشگاه برای تأمین نیروی انسانی برای یکی از بخش‌های صنعتی به تعداد ۱۰ هزار نفر اعلام آمادگی کرده است. آموزش، پژوهش و اشتغال دانشجویان از جمله اهداف دنبال شده در این دانشگاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا