تجارت

در سينما زد و بند و مافيا بيداد مي‌كند!

در سال‌هاي اخير اهالي عرصه هنر در اكثر زمينه‌ها از وضعيت كاري خود به شدت گلايه داشتند.

ناظم نیوز: در سال‌هاي اخير اهالي عرصه هنر در اكثر زمينه‌ها از وضعيت كاري خود به شدت گلايه داشتند. نبود امنيت شغلي (كه البته اين روزها براي بسياري از ما وجود دارد)، نداشتن بيمه و حقوق بيكاري و درنهايت تعطيلي‌هاي مكرر به دليل كرونا باعث شده تا عرصه‌هاي هنري به شدت آسيب‌پذير شده باشند و بسياري از هنرمندان در وضعيت بدي به سر ببرند. حالا با نزديك شدن به روي كار آمدن دولت جديد، برخي از هنرمندان به خواسته‌هاي خود از دولت جديد اشاره مي‌كنند و اين انتظار را دارند تا وضعيت آنها بهتر از سال‌هاي اخير باشد.
سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون كه در سال‌هاي اخير در حوزه فيلمسازي كودك بسيار فعال بوده ولي حمايت چنداني از سوي دولت و ارشاد از وي صورت نگرفته است، در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: طی سال‌های اخیر سینما بیشتر از همه ارکان فرهنگی کشور لطمه خورده، بنده امیدوارم آتشی که به جان سینما افتاده با مدیریت خوب دولتمردان جدید فروکش کند. بدون تردید منصوب کردن نیروهای کارآمد و با تجربه اولین گام موفقیت در سینما خواهد بود و من امیدوارم آیت‌الله رئیسی از نیروهای کارآمد در پست‌های مهم فرهنگی و هنری استفاده کنند. اعطای یارانه مناسب به سینماگران شاید بتواند زخم‌های درمان نشدنی هنرمندان را مرهم بگذارد. متاسفانه ما این اواخر و بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا خیلی ضرر کردیم به نحوی که می‌توان بر این امر صحه گذاشت که سینما دیگر وجود خارجی ندارد!
سيدجواد هاشمی سپس با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر بی‌عدالتی در سینما بیداد می‌کرد متذکر شد: در سینما بیشتر از عدالت چیزی کارگشا نیست و خوشبختانه آیت‌الله رئیسی معتقد به گسترش عدالت هستند. متاسفانه در دایره سینما افراد زیادی به عنوان مافیا وجود دارند و زدوبند و رفیق بازی بیداد می‌کند. یکی از اتفاقات تلخی که ما شاهد بودیم این بود که مدیران از افرادی حمایت می کردند که با آن ها از نظر سیاسی همسویی داشتند که این اتفاق به شدت از عدالت به دور است. متاسفانه حتی در زمینه اعطای کمک‌های خاص مالی برای ساخت فیلم هم رویکرد سیاسی سینماگران برای مدیران مهم بود! در زمینه اکران نیز همین مسئله در اولویت تصمیم‌گیری‌ها قرار داشت. همه اینها باعث شد کسانی پول بگیرند و فیلم بسازند که امروز به دلیل کیفیت پایین یا فیلم‌های‌شان در کشوها خاک می‌خورد و اکران نشده و یا اکران شدند و هیچ اقبال عمومی متوجه‌شان نشد.
بازیگر شاخص سينماي كشور كه البته در سال‌هاي اخير در بازيگري گزيده‌كار شده است، خاطرنشان کرد: دولت جدید باید اقتدار خود را نشان دهد. در کنار دولت مراکز قدرتمند مالی وجود دارد و این پول‌ها که متعلق به بیت‌المال است باید مدیریت شود.
وی در پایان این گفتگو در پاسخ به این سوال که به عقیده شما برای پست مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه فردی مناسب‌تر است اظهار داشت: در سینما تجربه بهتر از جوان بودن است و از این رو امیدوارم رویکرد آیت‌الله رئیسی در سینما و فرهنگ و هنر جوانگرایی نباشد. اميدوارم كه فردي شايسته و باتجربه در اين پست حضور داشته باشد تا بتواند به داد اهالي عرصه هنر برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا