اجتماعیمحیط زیست

۶ هکتار از تالاب سولدوز نقده در آتش سوخت

 رییس اداره حفاظت از محیط زیست نقده با اشاره به حریق ۶ هکتار از تالاب سولدوز نقده در جنوب آذربایجان غربی، گفت: اطفای حریق در تالاب سولدوز با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

اکبر محمدیان افزود: با همکاری واحدهای آتش نشانی نقده، محمدیار و مهاباد و همچنین نیروهای نظامی سپاه نقده و ماموران محیط‌ زیست پس از پنج ساعت تلاش، آتش سوزی مهار شد.
وی ادامه داد: باوجود تلاش جدی در مهار آتش سوزی، طی روز گذشته متاسفانه حدود ۶ هکتار از عرصه حساس تالاب سولدوز دچار حریق شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده اظهار کرد: متاسفانه روی دادن این حادثه همزمان با فصل تخمگذاری و جوجه آوری پرندگان، سبب بروز خسارات شده که یک معضل جدی زیست محیطی در منطقه به شمار می رود.
نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های “درگه‌سنگی”، “حسنلو” و “یادگارلو” جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.
تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخمگذاری و جوجه‌آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در کشور به شمار می‌رود.
نقده در جنوب آذربایجان غربی و ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا