اقتصادی

کمبود جهانی تراشه کامپیوتری و ضرر ۲۱۰ میلیارد دلاری خودروسازان

شرکت مشاور الیکس‌پارتنرز در گزارش جدید خود تخمین می‌زند تداوم کمبود جهانی تراشه کامپیوتری امسال ۲۱۰ میلیارد دلار از درآمد خودروسازان جهان کاسته باشد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از راشاتودی، شرکت مشاور الیکس‌پارتنرز در گزارش جدید خود تخمین می‌زند تداوم کمبود جهانی تراشه کامپیوتری امسال ۲۱۰ میلیارد دلار از درآمد خودروسازان جهان کاسته باشد.

این میزان ضرر تقریباً ۲ برابر مقدار ۱۱۰ میلیارد دلاری است که الیکس‌پارتنرز در ماه می تخمین زده بود. این شرکت در آغاز امسال پیش‌بینی کره بود ضرر خودروسازان از کمبود تراشه کامپیوتری حداکثر ۶۰.۶ میلیارد دلار خواهد بود. در زمان انتشار این تخمین اولیه خودروسازان به تازگی شروع به تعطیل کردن خط‌های تولید خود کرده بودند.

مارک واکفیلد، رئیس بخش خودرو و فعالیت‌های صنعتی جهان در الیکس‌پارتنرز، می‌گوید: البته همه امیدوار بودند مشکا کمبود تراشه کامپیوتری در جهان تا به حال از بین رفته باشد اما اتفاقات ناگواری مانند قرنطینه کرونا در مالزی و تداوم مشکلاتی مشابه در کشورهای دیگر باعث شد اوضاع بدتر شود.

الیکس‌پارتنرز که در ماه می پیش‌بینی کرده بود تولید ۳.۹ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۱ به علت نبود تراشه کامپیوتری لغو خواهد شد حالا در پیش‌بینی جدید خود این رقم را به ۷.۷ میلیون دستگاه افزایش داده است.

این پیش‌بینی‌های جدید در حالی مطرح می‌شوند که کارخانه‌های خودروسازی بزرگی در اروپا، آمریکا و آسیا خط‌های تولید خود را به علت نبود تراشه کامپیوتری تعطیل کرده‌اند.

تراشه‌های کامپیوتری بخشی حیاتی از خودروهای جدید به حساب می‌آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا