اقتصادی

سه عملیات برای تامین سوخت پالایشگاه بندرعباس انجام شد

بندرعباس -معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: به منظور تامین سوخت پالایشگاه بندرعباس بیش از سه مورد عملیات STS(کشتی به کشتی) سوپر تانکرها توسط راهنمایان انجام شده است.

به گزارش ناظم نیوز، اسماعیل مکی زاده با اشاره به فعالیت راهنمایان دربنادر هرمزگان ظرف شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ اظهارداشت: این عملیات ها شامل پهلودهی، جداسازی و جابه جایی شناورها می باشد که توسط ۳۶ راهنما صورت گرفت است.

وی با بیان اینکه خدمات راهنمایی کشتی به منظور ارتقا سطح ایمنی و امنیت بنادر، آبراهه ها و حفاظت از محیط زیست در تمام بنادر مطرح دنیا در بالاترین سطح ممکن و توسط نیروهای متخصص و زبده انجام می شود، ادامه داد: عملیات‌های راهنمایی کشتی براساس برنامه و بدون وقفه در شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا و گاهاً از مبدا کشورهای درگیر با این ویروس به انجام رسید.

مکی زاده گفت: در این مدت به منظور تامین سوخت پالایشگاه بندرعباس بیش از سه مورد عملیات STS(کشتی به کشتی) سوپر تانکرها توسط راهنمایان به ثبت رسیده است.

وی تشریح کرد: ۴ هزار و ۷۰۰ عملیات راهنمایی کشتی ها در شش ماهه سال جاری به صورت شبانه روزی و بدون وقفه باایمنی کامل به همت راهنمایان در بنادر استان انجام شده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت ۱۶ موسسه آموزش دریانوردی در استان هرمزگان بیان کرد: ۲۳ دوره عناوین آموزشی دریانوردی در این موسسه ها برگزار می شود.

مکی زاده اظهار کرد: بنادر استان هرمزگان از ۳۶ راهنما بهره برده که تعداد ۱۷ نفر راهنمای ارشد، ۱۲ نفر از آنها راهنمایان درجه دو، ۴ نفر راهنمای درجه سه و تعداد سه نفر دیگر را کارآموزان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار نفر دریانورد در استان هرمزگان مشغول فعالیت بوده که از این تعداد ۱۵۳ بانوای دریانورد در گستره آبی هرمزگان فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا