گردشگری

چطور در دوران کرونا ایمن سفر کنیم؟

ناظم نیوز:طبیعی است که با توجه به شرایط موجود سفر کردن با کمی اضطراب همراه باشد، اما نگران نباشید! اگر با آگاهی و اطلاعات کامل اقدام کنید، قطعا سفری ایمن را در پیش خواهید داشت و به این نکته پی می‌برید که حتی در دنیای کرونا زده امروز هم می‌توانید با اعتماد به نفس کامل سفر کنید و به آن سوی آب‌ها و سفرهای خارجی بروید.
کافی است توصیه‌های زیر را برای سفر به کار ببندید، تا بدین ترتیب اطمینان حاصل کنید که در طول سفر، مشکلی متوجه شما نخواهد شد.

قبل از اقدام به سفر حتما به نکات زیر توجه داشته باشید
✔ از خودتان بپرسید که آیا سفرتان ضروری است؟
✔ با چه وسیله نقلیه‌ای مایل به سفر هستید؟
✔ از طریق وب سایت‌ها و یا آژانس‌های مسافرتی بررسی کنید آیا مقصدی که قصد سفر به آن را دارید به شما اجازه ورود می‌دهد؟
✔ تمامی قوانینی را که برای سفر به مقصد مورد نظر خود نیاز دارید بررسی کنید و از آخرین تغییرات و محدودیت‌های موجود مطلع شوید.
✔ اگر به سفر کاری می‌روید، حتما بررسی کنید آیا اشخاصی که قصد ملاقات با آن‌ها را دارید، قادر به دیدار شما هستند؟
✔ حتما قبل از سفر بررسی کنید آیا آژانسی که با آن سفر می‌کنید شما را در جریان آخرین قوانین ورود و محدودیت‌های مربوط به ایمنی افراد به مقصد مورد نظر، قرار داده است؟
✔ از آنجایی که در شرایط موجود هر لحظه ممکن است پروازها از جانب ایرلاین‌ها کنسل شود، سعی کنید در زمان خرید بلیط هواپیما، قوانین کنسلی آن را مطالعه نمایید تا بلیطی خریداری کنید که امکان استرداد هزینه کنسلی داشته باشد.
✔ سعی کنید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را از طریق آژانس‌هایی رزرو نمایید که شما را تا انتهای سفر پشتیبانی می‌کنند. برای مثال ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات خرید بلیط و رزرو هتل سامانه فلای تودی استفاده نمایید تا چنانچه سوال و یا مشکلی در مورد سفر خود داشته باشید، تیم پشتیبانی مجرب این شرکت به صورت 24 ساعته شما را راهنمایی و حمایت خواهند کرد.

کارهایی که بهتر است قبل از سفر انجام دهید
✔ برنامه سفرتان را با خانواده، دوستان و کارمندان خود به اشتراک بگذارید، تا اگر آن‌ها هم اطلاعات مفیدی در مورد سفر به مقصد مورد نظرتان دارند، شما را راهنمایی کنند.
✔ حتما قبل از سفر یک کارت پزشکی تهیه کنید که در آن هر گونه بیماری و یا آلرژی که به آن مبتلا هستید، دارو و یا داروهایی که مصرف می کنید، گروه خونی و اطلاعات تماس ضروری و… نوشته شده باشد.
✔ در صورت نیاز اطمینان حاصل کنید که گوشی شما مورد تایید رومینگ بین المللی است.
✔ یک کپی از مدارک سفر و بیمه نامه سلامت سفر خود که تمامی موارد پزشکی و ایمنی را در طول سفر پوشش بدهد به همراه اطلاعات تماس ضروری به همراه داشته باشید.

اطلاعات تماس‌های ضروری که در طول سفر باید به همراه داشته باشید:
● اطلاعات تماس آژانسی که با آن سفر می‌کنید.
● اطلاعات تماس خانواده و یا دوستانتان.
● اطلاعات تماس افرادی که در مقصد موردنظرتان قصد ملاقات و دیدار با آن‌ها را دارید.

در زمان سفر به این نکات توجه کنیم
✔ تمام وسایل بهداشتی ضروری شامل ماسک و ضدعفونی کننده دست را به همراه داشته باشید.
✔ سعی کنید کمی زودتر خود را به فرودگاه برسانید. چرا که در شرایط معمول معمولا در بخش چک – این فرودگاه برای بررسی مدارک مورد نیازی که باید برای سفر به همراه داشته باشید، بیشتر از حد معمول معطل خواهید شد.
✔ در صورت امکان چک – این خود را به صورت آنلاین انجام دهید.
✔ سعی کنید برای امضای مدارک سفر، فرم چک – این هتل، قرارداد کرایه ماشین و … از خودکار شخصی خود استفاده کنید.
✔ برای قدم زدن در اتاق هتل، حتما یک دست جوراب یا دمپایی همراه خود داشته باشید.

توصیه‌هایی برای سفر با هواپیما
✔ اگر کمی احساس بیماری می‌کنید، سفر نکنید. بسیاری از فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی قبل از سوار شدن به هواپیما در مراحل مختلف دمای بدن شما را اندازه گیری می‌کنند، بنابراین اگر فکر می‌کنید ممکن است در هر یک از مراحل به شما اجازه سفر داده نشود، از سفر رفتن اجتناب کنید.
✔ تا جایی که ممکن است برای رفتن به فرودگاه، سوار وسایل نقلیه عمومی نشوید و از ماشین شخصی و یا تاکسی استفاده نمایید.
✔ حتما برای ورود به پارکینگ فرودگاه، ترمینال‌ها، حضور در میز چک – این، بخش امنیتی فرودگاه و … زمانی را بیشتر از حالت معمول اختصاص دهید.
✔ حتما هنگام سوار شدن به هواپیما ماسک همراه خود داشته باشید، چرا که داشتن ماسک برای ورود به هواپیما از جانب تمامی ایرلاین‌ها الزامی است.
✔ از آنجایی که در شرایط موجود برخی از ایرلاین‌ها خدمات کترینگ ارائه نمی‌دهند، برای داخل هواپیما مقداری غذا همراهتان داشته باشید.
✔ حتما به توصیه‌های پرسنل فرودگاه و ایرلاینی که با آن سفر می‌کنید،‌ به دقت گوش کنید.

توصیه‌هایی برای اقامت در هتل
✔ اگر کمی احساس بیماری می‌کنید، سفر نکنید. بسیاری از هتل‌ها قبل از ورود به هتل دمای بدن شما را اندازه می‌گیرند، بنابراین اگر فکر می‌کنید ممکن است نتوانید از این مرحله عبور کنید و به شما اجازه ورود به هتل داده نشود، از سفر رفتن اجتناب کنید.
✔ ممکن است هتلی که قصد اقامت در آن را دارید، قبل از ورودتان با شما تماس بگیرد و برای به حداقل رساندن هر گونه ارتباط حضوری مراحل چک – این هتل را از راه دور انجام دهد.
✔ در صورت امکان چک – این هتل را به صورت آنلاین انجام دهید.
✔ از سوار شدن همزمان با مهمانان و یا پرسنل هتل به آسانسور خودداری کنید.
✔ حتی اگر مکان‌های عمومی از جمله استخرها، سال‌های ورزشی و مراکز تجاری هتلی که در آن اقامت دارید، باز هستند، ازحضور در آن‌ها اجتناب کنید.
✔ در شرایط موجود معمولا هتل‌ها پس از چک – آوت، چمدان و وسایل شما را در انبار نگه نخواهند داشت. بنابراین قبل از برنامه ریزی برای سفر، حتما این نکته را مدنظر قرار دهید.
✔ قبل از رزرو هتل حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که رستوران‌های برخی هتل‌ها در شرایط موجود، خدمات کامل ارائه نمی‌دهند و یا حتی ممکن است بسته باشند.

توصیه‌هایی برای کرایه ماشین در مقصد مورد نظر
✔ زمانی بیشتر از حالت معمول را برای رساندن خود از فرودگاه به هتل در نظر بگیرید. چرا که در شرایط موجود، وسایل نقلیه عمومی و یا آژانس‌های کرایه ماشین برای رعایت فاصله اجتماعی ممکن است نتوانند مانند قبل و با سرعت همیشگی به مشتریان خود سرویس بدهند.
✔ حتما قبل از سوار شدن به ماشین از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید و از این کار واهمه‌ای نداشته باشید. این حق مسلم شما است که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی سوار ماشین نشوید و در خواست سرویس جایگزین نمایید.
✔ هنگامی که سوار تاکسی هستید به مسافر و یا مسافران دیگر اجازه ورود ندهید و از سوار شدن به ماشین‌هایی که مسافر دارند اجتناب کنید.
و در نهایت اطمینان داشته باشید که اگر به توصیه‌های بالا عمل کنید، سفری بی خطر و ایمن پیش رو خواهید داشت و می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا