تجارت

حضور یک آهنگساز آلمانی در کرج برای برگزاری چند کارگاه آموزشی

یکی از استادان موسیقی کشور آلمان که در حوزه آهنگسازی نیز به فعالیت مشغول است طی روزهای گذشته به همت یک گروه موسیقایی و انجمن موسیقی استان البرز به ایران سفر کرده است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی پروژه، یوآخیم هاینتس از مدرسان حوزه د آهنگسازی دانشگاه موسیقی تئاتر و رسانه هانوفر، به ایران آمد. این هنرمند طی مدت حضورش که به همت گروه موسیقی «یارآوا» و انجمن موسیقی استان البرز صورت گرفته برنامه ها و کارگاه های آموزشی را برگزار کرد.

یوآخیم هاینتس مدرس آهنگسازی دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانه هانوفر، مدیر استودیوی الکترونیک انستیتوی موسیقی نو اینکونتری، رئیس انجمن موسیقی نو هانوفر، رئیس سابق انجمن موسیقی الکترونیک آلمان، مدیر بخش موسیقی الکترونیک گروه موسیقی یارآوا، عضو هیأت داوران مسابقه‌ آهنگسازی رضا کروریان، توسعه‌دهنده‌ی پروژه‌های متن‌باز سی‌ساوند و سی‌ساوندکیوتی است.

رژین منیبی از دست اندرکاران برگزاری کارگاه های آموزش هاینتس گفت: حدود ۱۳ سال است که این آهنگساز سرشناس موسیقی الکترونیک در سفرهایش به ایران سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها، مسترکلاس‌ها و اجراهای متعددی را به خصوص در فستیوال بین‌المللی موسیقی الکترونیک تهران برگزار می‌کند. این هنرمند پیش از همه‌گیری کرونا و در آخرین سفر خود به ایران، کارگاه یک روزه آهنگسازی برای صدا و الکترونیک را ارائه کرد. او در این سفر نیز مسترکلاس آهنگسازی و ۲ سخنرانی در قالب برنامه‌ خلوت موسیقی برگزار کرد.

وی درباره‌ نحوه برگزاری این برنامه‌ها گفت: به علت شرایط کرونا برای این برنامه‌ها محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده بود. کلاس‌های آهنگسازی و همچنین سخنرانی‌ها با تعداد محدود برگزار شدند. کلاس آهنگسازی در فضای باز به علت رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در سه روز مختلف و سخنرانی‌ها با همکاری انجمن موسیقی استان البرز، در خانه‌ هنرمندان کرج ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا