کشتی،زرمیورزش

حسن یزدانی سردار تیم ملی کشتی است

ناظم نیوز: نایب رئیس فدراسیون کشتی در مورد شرایط تیم ملی و مسائل اردویی صحبت کرد.
حمید سوریان در خصوص شرایط اردویی ملی‌پوشان کشتی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا با تعطیلی چند ماهه ورزش کشور از جمله کشتی روبرو بودیم و از طرفی المپیک نیز به تعویق افتاد. البته تعویق المپیک به یک فرصت تبدیل شد و ما در 9 ماه گذشته توانستیم اردوهایی متوالی را برگزار کنیم ضمن اینکه تعداد سهمیه‌های خود برای حضور در المپیک را به 6 سهمیه در کشتی آزاد و 5 سهمیه در کشتی فرنگی افزایش دهیم.
وی افزود: در حال حاضر کشتی گیران شرایط مناسبی دارند اما خیلی عوامل از جمله شرایط روز مسابقه، اختلاف ساعت و موضوعات دیگر که طی سالیان گذشته تجربه شده، دست به دست هم می‌دهند تا نتیجه خوب حاصل شود و می‌بایست تمامی آن ها را رعایت کرد تا به نتیجه رسید.
سوریان با اشاره به اینکه امیدوارم واکسیانسیون در کل کشور اتفاق بیافتد گفت: با هماهنگی کمیته ملی المپیک و وزارت بهداشت روند انجام واکسیناسیون نفرات اعزامی به المپیک انجام شده است، چراکه این امر یکی از الزامات حضور در دهکده بازی هاست. ما برای برای اعزام جوانان و نوجوانان به دیگر مسابقات نیز درخواست واکسیناسیون داده ایم که امیدوارم عملی شود.
نایب رئیس فدراسیون کشتی در خصوص تعویق یکساله المپیک خاطر نشان کرد: این اتفاق را باید از دو بعد تهدید و فرصت بررسی کنیم. به هرحال با توجه به تغییر و تحول در فدراسیون کشتی و شرایط تیم های ملی کشتی، فرصتی بدست آمد که خیلی از قهرمانان ما با برنامه ریزی بهتر نسبت به آماده سازی خود اقدام کنند. ضمن اینکه فدراسیون نیز توانست شرایط بهتری را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهد. از سوی دیگر زمان مناسبی ایجاد شد تا کادرهای فنی در یک بازه زمانی بلند مدت بتوانند نفرات منتخب را شناسایی کنند.
وب ادامه داد: یکی از دلایلی که نتایج المپیک را غیر قابل پیش بینی کرده، برگزار نشدن مسابقات معتبر و بزرگ است و این موضوع باعث شده تا شناخت کافی از حریفان و رقبا وجود نداشته باشد.
سوریان گفت: المپیک آوردگاه بزرگی است که هر 4سال یکبار برگزار و همه با برنامه ریزی پا به این میدان می گذارند. کشتی گیران ما نیز در این راه تلاش کرده اند و شرایط خوبی دارند و هرآنچه که باید تا به امروز اتفاق می‌افتاده انجام شده است.
وی افزود: برای حضور موفق کشتی گیران در المپیک، آنچه فدراسیون کشتی باید مدنظر قرار می‌داده از جمله برگزاری اردوها و شرایط زیر ساختی و همه موضوعاتی که ما باید پیگیری می‌کردیم خداراشکر انجام شده. مربیان و کادر فنی با همه وجود تلاش خود را کرده اند تا کشتی گیران از لحاظ آمادگی در شرایط مطلوبی باشند. ام نتیجه مسابقات را نمی‌توان پیش بینی کرد چراکه کشتی ورزش بی رکوردی است.
دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک اظهار داشت: ما یک سردار در تیم کشتی داریم که سابقه حضور و تجربه کسب مدال طلای المپیک را نیز دارد. امیدوارم که با یاری خدا حسن یزدانی که چشم و چراغ تیم ما است در المپیک پیش رو نیز نتیجه لازم را بگیرد.
وی ادامه داد: در کشتی فرنگی نیز 5 جوان شایسته داریم که توانایی کسب مدال را دارند و امیدوارم روز مسابقه بهترین اتفاق برای کشتی ایران رقم بخورد و بتوانیم دل مردم عزیزمان را شاد و پرچم کشور عزیزمان را بالا ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا