اقتصادینفت و انرژی

جهان با کمبود نفت مواجه می شود

 مدیر عامل شرکت «روس‌نفت» گفت: جهان در نیمه دوم سال جاری میلادی با کمبود نفت و گاز مواجه خواهد شد.

ناظم نیوز: ایگور سچین مدیرعامل شرکت نفت «روسنفت» از شرکت های بزرگ نفت روسیه؛ در مجمع بین المللی اقتصادی در سن پترزبورگ، تاکید کرد: اقتصاد جهانی دوباره احیا می شود و فعالیت های کاری و تجاری رونق می گیرد.
وی افزود: آژانس بین المللی انرژی و اوپک انتظار دارند که تقاضا برای نفت در ۱۲ ماه آینده دوباره افزایش بیابد و در همین حال در نیمه دوم سال جاری میلادی انتظار می رود جهان با کمبود شدید نفت مواجه شود.
رئیس شرکت دولتی روسنفت همچنین در مورد پیامدهای کاهش سرمایه گذاری در بخش نفت بخاطر فعالیت های مدافعان محیط زیست و گروه های سبز هشدار داد.
سچین گفت که بشریت اهمیت نفت و گاز برای اقتصاد جهانی را درست ارزیابی نمی کند.
این مقام نفتی روسیه معتقد است که بجای تلاش برای خودداری از استفاده از نفت باید خودداری از بهره برداری از نفت تولید شده از پروژه هایی مطرح شود که به محیط زیست آسیب وارد می کنند.
سچین خاطرنشان کرد برای حفظ سطح کنونی تولید نفت و گاز تا سال ۲۰۴۰ نیاز به ۱۷ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری وجود دارد که یک سوم تمام سرمایه گذاریها در بخش انرژی جهان را تشکیل خواهد داد.

لغو تحریم های ایران عدم انتقال محدودیت ها به سایر فعالان بازار را تضمین نمی کند
ایگور سچین، رئیس شرکت روس‌نفت روسیه گفت: لغو تحریم های ایران عدم انتقال محدودیت ها به بهانه هایی دیگر به سایر فعالان بازار نفت را تضمین نمی کند.
سچین افزود: هنوز بسیاری از عدم قطعیت ها در جهان پابرجاست و پیش بینی دقیق آن دشوار است، زیرا زمینه سناریوهای مختلفت حتی در صنعت انرژی ما بسیار زیاد است. به عنوان مثال لغو تحریم های احتمالی ایران. آیا این اطمینان را می دهد که به هر بهانه ای این محدودیت ها به سایر فعالان بازار منتقل نشود؟
وی در واکنش به لغو تحریم نفتی ایران خاطرنشان کرد: لغو تحریم نفتی ایران سبب می شود تا اطمینان خاطر در مورد عدم تحریم کشورهای دیگر به هر دلیلی وجود نداشته باشد.
سچین در حالی از کمبود نفت در نیمه دوم سال جاری سخن گفت که کشورهای عضو اوپک پلاس تصمیم گرفتند در ماه جولای (تیرماه) تولید نفت خود را روزانه ۴۴۱ هزار بشکه افزایش می دهند.
به گزارش ایرنا، الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه و مسوول امور انرژی در دولت این کشور که در نشست اوپک پلاس شرکت داشت، روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ در پایان نشست وزیران اوپک پلاس خاطرنشان کرد: بهای نفت در بازار جهانی در چند ماه اخیر تثبیت شده و این وضعیت حاکی از توازن ایجاد شده در بازار است.
وی ادامه داد: قیمت های نفت که در بازار جهانی نفت در چند ماه اخیر شاهد بودیم کمابیش ثبات یافته است و این وضع نشانه افزایش تدریجی سطح تقاضا برای خرید نفت و احیای بازار است.
معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد که کشورهای عضو اوپک پلاس به احیای سریع سطح تقاضای نفت و فرآورده های نفتی در جهان اشاره کردند.
وی ادامه داد: ازجمله حمل و نقل هوایی در شرایط کنونی در سطح جهانی تا ۷۰ درصد نسبت به زمان آغاز بحران (آغاز همه گیری کرونا) رشد کرده است و حمل و نقل زمینی نیز ۱۰۰ درصد رشد کرده است.
نوواک گفت: در روسیه حتی حمل و نقل زمینی (خودرویی) تا ۱۰۵ درصد رشد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا