توپ و تور

امیدوارم شگفتی ساز مسابقات قهرمانی آسیا شویم

مربی تیم هندبال بانوان اظهار امیدواری کرد شاگردانش به جمع چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا صعود کنند.

به گزارش ناظم نیوز، تیم ملی هندبال بانوان کشورمان از امروز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه در اولین گام در رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر ژاپن صف آرایی می‌کند.

خدیجه قانع مربی تیم هندبال بانوان کشورمان در گفتگو با ناظم نیوز گفت: ما برای آماده سازی زمان بسیار کمی در اختیارمان بود اما تلاش کردیم در همین زمان کم ملی پوشان به هماهنگی خوبی با هم برسند و بتوانند از نظر تاکتیکی به شرایط ایده آلی دست یابند. متأسفانه به دلیل زمان کم از نظر آمادگی جسمانی فرصتی برای بهبود شرایط تیم نداشتیم اما تلاش شد تا حداقل در بحث هماهنگی تیم با هم یک دست شود. به نظر من در حال حاضر تیم هندبال بانوان در اوج هماهنگی خود هستند.

وی در خصوص عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی افزود: متأسفانه تیم ما بدون حتی یک بازی تدارکاتی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد. در یکی از دوره‌ها تیم چین که رقیب ما بود ۴۰ بازی تدارکاتی قبل از ما سپری کرده بود. قرار بود به کشور قطر برویم که دولت قطر به دلیل شرایط بد کرونا در کشورمان، اردو و مسابقات تدارکاتی را لغو کرد تا از این فرصت استفاده نکنیم.

مربی تیم ملی هندبال بانوان خاطرنشان کرد: در حالی که قرار بود در اولین مسابقه به مصاف تیم کویت برویم برنامه‌ها تغییر کرد و باید فردا برابر تیم ژاپن مسابقه بدهیم. این مسئله از یک سو به سود ما شده چرا که می‌توانیم تیم‌های عربی و رقیب را آنالیز کنیم تا در بازی‌های بعد آنها را مهار کنیم. به هر حال بازی ژاپن بازی حساسی برای ما نیست.

وی ادامه داد: یکی از بازیکنان خوب ما قبل از اعزام دچار آسیب دیدگی شد تا وی را در مسابقات قهرمانی آسیا همراه نداشته باشیم اما توانستیم با ۱۸ بازیکن آماده راهی اردن شویم.

قانع خاطرنشان کرد: در فاصله چند روز مانده تا مسابقات قهرمانی آسیا تیم قطر نیز از حضور در مسابقات انصراف داد. طبق اعلام قبلی کنفدراسیون هندبال آسیا فقط در صورتی ۶ سهمیه جهانی به آسیا داده می‌شد که حداقل ۱۲ تیم در مسابقات حاضر باشند اما با کاهش تعداد تیم‌ها به عدد ۱۱ این سهمیه‌ها به ۵ تیم کاهش یافت تا کار ما برای صعود به مسابقات جهانی اسپانیا کمی سخت شود.

وی ادامه داد: تیم ما دو بار عنوان ششمی مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرده و امیدواریم این بار با صعود به جمع چهار تیم اول آسیا شگفتی ساز شده و یک کار تاریخی انجام دهیم.

مربی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در خصوص رقبای دیگر ایران هم گفت: اکثر تیم‌های گروه ما تیم‌های عربی هستند که شناخت زیادی از آنها نداریم. کشورهای عربی در مسابقات قهرمانی آسیای هندبال زنان زیاد شرکت نمی‌کنند به همین دلیل شناخت زیادی روی آنها نداریم و تنها در مسابقات قهرمانی آسیا با این تیم‌ها روبرو شده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر شما مشکل هندبال زنان ایران در این سال‌ها چه بوده است؟» گفت: در این سال‌ها مرتب رئیس و سرپرست فدراسیون هندبال تغییر می‌کرد و مسؤلان مربوطه بیشتر به تیم بزرگسالان که برند فدراسیون هست توجه می‌کردند و عملاً به ورزش رده‌های سنی پایه توجهی نداشته و در اولویت کاری‌شان نبود. تیم هندبال زنان ایران و تیم‌های پایه‌ای هندبال در چهار سال گذشته هیچ مسابقه برون مرزی نداشته است در حالی که ما قابلیت‌های خوبی داریم و اگر بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم در نظر گرفته می‌شد. قطعاً می‌توانستیم شانسی برای روی سکو رفتن به دست بیاوریم.

وی در همین خصوص گفت: ما بازیکنان نوجوان بسیار خوبی داریم و اگر در آینده برای تیم‌های پایه سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و بازی‌های تدارکاتی و مسابقات بروند شانس ایستادن روی سکو را دارند. اگر این اتفاق بیافتد انگیزه بیشتری پیدا کرده و قطعاً تیم خوب و نسل خوبی در آینده هندبال بانوان خواهیم داشت.

قانع در پاسخ به این سوال که «آیا فرناندز سرمربی تیم هندبال مردان هم به شما در تمرینات مشاوره داده و نظری داده است یا خیر؟» هم گفت: وی تمرینات تیم را دیده است. او اظهار امیدواری کرد که بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم هر چند شوتزن‌های خوبی نیستیم و بازیکنان پرش‌های خوبی ندارند که دلیل آن هم عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی بوده است اما تیم از نظر تاکتیکی با هم هماهنگ است.

به گزارش ناظم نیوز، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور الی ۳ مهر ماه در اردن برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا