اقتصادی

اتوبوس برای بازگشت ۵۰ هزار زائر در مرز مهران پیش بینی شده است

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آماده سازی ناوگان مسافری برای بازشگت ۵۰ هزار زائر از مرز مهران فراهم شده است.

به گزارش ناظم نیوز، داریوش باقرجوان در برنامه زنده روی خط گفتگوی شبکه خبر اظهار داشت: من در حال حاضر در مرز مهران مستقرم؛ بر اساس تصمیماتی که دولت عراق اتخاذ کرد، ورود به این کشور برای شرکت در مراسم اربعین فقط از طریق مرزهای هوایی میسر بود اما برای بازگشت، مرز مهران برای کسانی که نتوانستند بلیت هواپیما تهیه کنند یا مایلند که زمینی به کشور برگردند، از طریق مرز مهران می‌توانند وارد خاک کشور شوند.

وی افزود: تمهیدات لازم برای تأمین ناوگان و ایمنی آنها تا مقصد اندیشیده شده است؛ جلسات متعددی با شرکت‌های حمل و نقل مسافری و ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها برگزار شده است آمادگی کامل وجود دارد، برآورد ما ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس دهی به زائران بازگشته از مراسم اربعین حسینی (ع) است اما ممکن است تعداد زائران افزایش یابد که جای نگرانی نیست به تدریج بر اساس تعداد زائرانی که برمی گردند برای آنها ناوگان جاده‌ای در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: پیش بینی می‌شود از امشب بازگشت زائران از مرز زمینی مهران آغاز شود؛ در روزهای دوشنبه که اربعین به وقت ایران و سه شنبه که به وقت عراق است، این بازگشت‌ها افزایش می‌یابد و نهایتاً در روز چهارشنبه آخرین گروه برمی گردد. اما پیک برگشت، فردا شب و صبح روز سه شنبه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای است که در مجاورت سالن مسافری مرز مهران، اتوبوس‌ها مستقرند تا زائران مشکلی برای پیدا کردن اتوبوس نداشته باشند، پذیرایی هم از زائران فراهم است.

باقرجوان یادآور شد: امکان پیش خرید بلیت اتوبوس‌های اربعین برای زائرانی که گروهی و کاروانی سفر کرده اند فراهم شده است. زمان سفر از کربلا به مرز مهران طولانی است که امکان تعیین زمان ورود به مرز میسر نیست لذا آن دسته از زائرانی که گروهی از مرز زمینی برمی گردند، می‌توانند تلفنی با راننده اتوبوس هماهنگ کنند تا در زمان رسیدن به محل، بلافاصله اتوبوسی که انتخاب کرده اند، پیدا کنند.

وی یادآور شد: در مورد سفرهای با تعداد کم هم میسر است و در پایانه مسافری مرز مهران، وسایل نقلیه آماده هستند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری تصریح کرد: برای ۵۰ هزار نفر و حتی بالاتر از آن به صورت شناور ناوگان آماده است تا برای همه زائرانی که زمینی برمی گردند، ناوگان آماده باشد. پایانه مسافری شهید سلیمانی در داخل پایانه مرزی مهران (نقطه صفر مرزی) است و در کوتاه‌ترین مسیر ورود زائران، ناوگان دپو شده است.

باقرجوان بیان کرد: اگر زائری بلیت اتوبوس را پیش خرید نکرده باشد، می‌تواند به محض ورود به کشور، بلافاصله اقدام به خرید بلیت اتوبوس برای بازگشت کند.

به گفته مدیرکل مسافری سازمان راهداری، قیمت بلیت بازگشت زائران اربعین دو برابر است؛ اعداد بر اساس نرخ‌های فعلی تعیین و دو برابر آن به راننده و شرکت حمل و نقلی ابلاغ می‌شود؛ سازمان راهداری هم بر نرخ‌ها نظارت دارد. هر گونه تخلف احتمالی در این زمینه در کمیسیون‌های مربوطه در سازمان راهداری بررسی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا