درمان

اگر کسی نمی‌خواهد با تأمین‌اجتماعی همکاری کند، مختار است

ناظم نیوز:مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برخی در مورد عدم ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مطرح کرده‌اند، نه مبنای عرفی دارد و نه مبنای منطقی و با قراردادی هم که با ما دارند، سازگاری ندارد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی داروسازان و داروخانه‌ها را شرکا و همکاران این سازمان در امر خدمت‌رسانی به مردم توصیف کرد که حق دارند پیگیر مطالبات خود باشند و گفت: تلاش مشترک ما و داروسازان و داروخانه‌داران، ارائه بهترین خدمات به مردم است اما صحبتی که برخی در مورد عدم ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مطرح کرده‌اند، نه مبنای عرفی دارد و نه مبنای منطقی و با قراردادی هم که با ما دارند، سازگاری ندارد.
دکتر شهرام غفاری با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی افزود: با پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هفته گذشته، کل مطالبه داروخانه‌ها که مربوط به شهریور و مهرماه است به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است و با تعاملی که با سازمان برنامه انجام شده در هفته آتی نیز ۱۰۰۰ میلیارد دیگر تسویه می‌شود تا در زمینه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به‌روز ‌شویم. همچنین در تعامل با وزارت بهداشت و با همکاری بانک رفاه، به زودی ۵ ماه از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز پرداخت می‌شود.
وی اظهارکرد: داروخانه‌های طرف قرارداد، حق دارند که پیگیر مطالبات خود باشند و ما هم به این حق آنان احترام می‌گذاریم و نهایت تلاش خود را کرده‌ایم که مطالبات به موقع پرداخت شوند اما نمی‌پذیریم که مردم در نظام سلامت، گروگان گرفته شوند. صحبتی که برخی در مورد عدم ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مطرح کرده‌اند، نه مبنای عرفی دارد و نه مبنای منطقی و با قراردادی هم که با ما دارند، سازگاری ندارد. اگر کسی نمی‌خواهد با تأمین‌اجتماعی همکاری داشته باشد، مختار است اما گروگان گرفتن مردم، منطقی نیست و تا زمانی که قرارداد دارند باید به مفاد قرارداد پایبند باشند.
وی افزود: با هزار میلیارد تومانی که هفته گذشته به داروخانه‌ها پرداخت شد، کل طلب شهریور و مهر ماه داروخانه‌ها از سازمان تأمین‌اجتماعی حدود دو هزار میلیارد تومان است که در تلاش هستیم این طلب را پرداخت کنیم و سازمان برنامه قولی در زمینه تأمین منابع داده است که اگر عملی شود در هفته آتی هزار میلیارد تومان دیگر از این مطالبات را پرداخت می‌کنیم و در زمینه پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به‌روز می‌شویم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا