اقتصادی

۴ برنامه دولت برای بهبود تولید و صادرات

وزیر صمت گفت: برای توسعه و حمایت از بخش خصوصی باید ۴ اقدام اولویت گذاری، قاعده گذاری، تسهیل امور کسب و کارها و نظارت را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش ناظم نیوز، سیدرضا فاطمی امین امروز در نشست با تشکل ها و فعالان صنعت سیمان اظهار داشت: در وزارت صمت رویکردمان این است که برای تمام فعالیت ها به یک برنامه مشترک بین وزارتخانه و فعالان آن حوزه برسیم و اولویت ها و اهداف را در کوتاه مدت و میان مدت تنظیم کنیم.

وی افزود: برنامه های تدوین شده را باید با ذینفعان نیز به اشتراک بگذاریم.

وزیر صمت با بیان اینکه برای حمایت از بخش خصوصی باید ۴ اقدام را انجام دهیم گفت: اولویت گذاری به عنوان اقدام نخست باید در دستور کار دولت قرار گیرد. به این معنا که در مورد منابع و فرصت ها باید اولویت هایی را تعیین کنیم. به عنوان مثال در حوزه فولاد و خودرو باید میزان تیراژ تولید را تعیین کنیم و یا در حوزه صادرات، صادرات به کشورهای همسایه در اولویت قرار گیرد.

فاطمی امین گفت: اقدام دوم، تدوین قاعده ها است که این قاعده ها در حوزه مالیات و قیمت است که باید با بهبود این بخش ها بستر حرکت بخش خصوصی، غیردولتی و کسب و کارها به سمت توسعه را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تسهیل امور کسب و کارها و نظارت دو اقدام دیگری است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

وزیر صمت تاکید کرد: کارهای مربوط به تولید و صادرات توسط بخش خصوصی انجام می شود. از این رو دولت باید به بخش خصوصی به یک اشتراکی برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا