نفت و انرژی

۲۸ هزار چاه غیرمجاز در پایتخت وجود دارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: هم اکنون ۲۸ هزارو ۹۰۰ چاه غیرمجاز در تهران وجود دارد که ازآن‌ها ۴۰۶ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از صدا و سیما، احمدعلی قربانیان با اشاره به اینکه ۲۲ درصد برداشت‌ها از آب‌های زیر زمینی، غیر مجاز است افزود: برداشت از چاه‌های غیر مجاز بطور عمده برای بخش کشاورزی انجام می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: از سال ۹۴ تا ۹۹ بیش از ۸ هزار چاه غیر مجاز در تهران مسدود شد که با این تخریبی‌ها از برداشت ۲۷۶ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.

وی با اشاره به تصویب برنامه سازگاری با کم آبی در استان تهران در اسفند ماه سال گذشته ادامه داد: طبق برنامه توسعه ۵ ساله از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ باید ۴۲۰ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی ذخیره سازی شود که از این حجم ۷۵ میلیون مترمکعب مربوط به امسال است.

قربانیان افزود: طبق برنامه تدوین شده باید ۸ میلیون مترمکعب در بخش شرب , ۲۵ میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی , ۱۰.۵ میلیون مترمکعب در فضای سبز و ۴.۵ میلیون مترمکعب نیز در بخش صنعت و خدمات باید ذخیره سازی شده و از برداشت آن‌ها جلوگیری شود.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به حجم بالای برداشت‌های غیر مجاز از چاه‌های مجاز، امسال باید ۲۸ میلیون مترمکعب نیز از این برداشت‌ها جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا