اجتماعیسلامت

کرونا عیار مدیریتی کشورها را آشکار می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همانگونه که طاعون تکلیف جهان را متفاوت کرد، امروز هم کرونا به عنوان یک معیار و شاخص تعیین‌کننده، عیار و قدرت مدیریت کشورها را در ایام کرونا و پساکرونا مشخص می‌کند.

ناظم نیوز: دکتر سعید نمکی در بیست و پنجمین آیین پویش «ره سلامت» که همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم عمر خیام برای بهره‌برداری از چند طرح‌ بهداشتی و درمانی در نیشابور برگزار شد، افزود: در این دوره همه کمک کردند تا بتوانیم افتخاری بزرگ را برای ایران تحریم‌شده رقم بزنیم، دستهای ما را در بدترین شرایط، مظلومانه بسته و به دروغ می‌گفتند که هیچ محدودیتی در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن قائل نیستیم.
وی اظهار کرد: در آینده اگر عمری باقی بود و خاطرات این روزها را نوشتم، خواهید دید چه روزهای مظلومانه‌ای را سپری کرده و ایامی به مراتب سخت‌تر از دوران دفاع مقدس را تجربه کردیم.
وی بیان کرد: در ایام دفاع مقدس ته خزانه‌ای، مقداری گردش مالی و فروش نفت داشتیم ولی امروز به قدری هوشمندانه ما را قفل کرده بودند که حتی امکان تهیه یک ماسک، گان و لباس برای کارکنان بخش درمان نداشتیم و من بارها در تنهایی خود بر این‌ مظلومیت گریستم اما مجاهدان خط مقدم مقابله با کرونا دل به آتش بلا زدند.
امروز با حضور وزیر بهداشت ۱۰۵ میلیارد تومان طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان نیشابور به بهره‌برداری رسید.
افتتاح همزمان ۶ مرکز خدمات جامع سلامت قلعه نو جمشید، شماره ۲ شهری، مرتضی آباد، باغشن گچ، حاجی آباد، کلاته محمدجان و ۶ خانه بهداشت در روستاهای آهنگران، مظفرآباد، گلشن، آهوان، رحیم آباد و حسن آباد، راه اندازی ۲ دستگاه اکسیژن ساز و ۲ عدد تانک اکسیژن مایع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای استفاده در بیمارستان های ۲۲ بهمن و حکیم نیشابور از جمله این طرح ها بود.
همچنین مرکز درمانی فوق تخصصی عطار نیشابوری در زمینی به مساحت هزارو ۷۴۴ متر مربع و با هزینه ای افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال در ضلع جنوبی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ٢٢ بهمن افتتاح و از دستگاه تشخیصی ام. آر. آی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور رونمایی و بهره‌برداری از بخش مگا آی سی وی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن با ظرفیت ۱۳ تخت بیمارستانی آغاز شد.
مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا