اقتصادی

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهان به علت پاندمی کاهش یافت

مؤسسه اعتبارسنجی فیتچ اعلام کرد به علت اختلالات به وجود آمده در زنجیره‌های تأمین جهانی تحت تأثیر تداوم کرونا در بسیاری از کشورها، چشم‌انداز ریکاوری اقتصاد جهان در ۲۰۲۱ را کاهش داده است.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از راشاتودی، مؤسسه بین‌المللی اعتبارسنجی فیتچ اعلام کرد به علت اختلالات به وجود آمده در زنجیره‌های تأمین جهانی تحت تأثیر تداوم بحران کرونا در بسیاری از کشورها، چشم‌انداز ریکاوری اقتصاد جهان در ۲۰۲۱ را کاهش داده است.

طبق چشم‌انداز جدید این مؤسسه که در ماه سپتامبر منتشر شده است تولید ناخالص داخلی جهان در سال جاری ۶ درصد رشد خواهد کرد. این در حالی است که در چشم‌انداز قبلی که در ماه ژوئن منتشر شده بود میزان رشد اقتصادی جهان ۶.۳ درصد پیش‌بینی شده بود.

در گزارش این مؤسسه آمده است: اختلال در زنجیره تأمین سرعت ریکاوری اقتصاد جهان را محدود کرده است. سهم بیشتر رشد تقاضا در افزایش قیمت‌ها منعکس شده است و در این چشم‌انداز دوباره تورم آمریکا افزایش داده شده است.

فیش تخمین رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری را از ۶.۸ درصد به ۶.۲ درصد کاهش داد و تخمین زد اقتصاد چین هم به جای ۸.۴ درصد ۸.۱ درصد رشد کند.

در همین زمان پیش‌بینی رشد اقتصادی اروپا از ۵ درصد به ۵.۲ درصد افزایش داده شد.

فیچ در گزارش خود نوشته است: پیشرفت توزیع واکسن در اروپا باعث شده است تا تأثیر موارد ابتلای جدید بر فعالیت‌های اقتصادی این منطقه کاهش یابد، اما در مناطق دیگری که نرخ واکسیناسیون پایین است، پاندمی همچنان به بازار کار فشار آورده و بر رشد اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا