استانها

نتوانستیم کالای ارزان‌قیمت به مردم برسانیم

مشهد ـ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سه سال گذشته ۴۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه برای هفت قلم کالای اساسی پرداخت شد ولی متأسفانه نتوانستیم کالای ارزان‌قیمت به مردم برسانیم.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، محمدباقر قالیباف صبح دوشنبه در آئین افتتاح پنجمین اجلاس سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تقابل جبهه حق و باطل در زمان حال اشاره و اظهار کرد: تبیین مسئله‌ای بسیار مهم و اثرگذار است، اهمیت طرح صالحین نیز به دلیل اهمیت مسئله تبیین است که رهبر انقلاب نیز نسبت به آن دستور دادند.

وی با بیان این‌که همه مردم از هر نژاد، نگاه و قومیتی در جمهوری اسلامی ایران به یک اندازه مهم هستند، ادامه داد: از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون، هرجا دین آسیب دیده و مشکلی به وجود آمده، به‌خاطر حضور نداشتن مردم بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در دورانی که دنیا تبدیل به دوقطبی شرق و غرب شده بود، امام راحل با اتکا به سنت الهی در ماندگار نبودن ظلم، و حضور مردم، نهضت انقلاب اسلامی را در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بنیان نهاد و در در ۲۲ بهمن سال ۵۷ در مقابل رژیم پهلوی پیروز شد.

وی به تلاش استکبار جهانی برای براندازی انقلاب اسلامی ۴۳ ساله ایران اشاره و خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اتکای به مردم از دفاع مقدس تا توطئه‌های داخلی و مسائلی همچون ایجاد گروه‌های تروریستی، ایجاد داعش و تلاش برای براندازی اسلام ناب محمدی، مستحکم ایستاده است.

قالیباف با بیان این‌که مردم در جمهوری اسلامی در رأس امور هستند، متذکر شد: هرکجا مردم را دسته‌بندی یا حذف کردیم، با مشکل مواجه شده و آسیب دیدیم.

وی با تأکید بر این‌که امروز دشمن مبارزه‌ای از جنس دفاع مقدس با ما ایجاد نمی‌کند، یادآور شد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی از راه تحریم و تحریف وارد شده‌اند یعنی با ایجاد جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای سازماندهی شده با ما مقابله می‌کنند.

رئیس قوه مقننه، به اهمیت شکل‌گیری جریان «تبیین» و وجود صالحین و بسیج اشاره و گفت: مجاهدت و جهاد در تبیین، مهم‌تر و سخت‌تر از جنگ فیزیکی در دفاع مقدس است زیرا آنجا دشمن مشخص و تکلیف مبارزه روشن بود اما امروز دشمن با روش‌های جدید و گمراه‌کننده به سراغ ما آمده است که باید با هوشیاری و هوشمندی در این میدان وارد شویم.

وی با بیان این‌که فلسفه جمهوری اسلامی ایران، ایجاد «شناخت» و «آگاهی‌بخشی» به جامعه است، تصریح کرد: وظیفه ما در «جهاد تبیین»، روشن‌سازی افکار عمومی است تا با شناخت نسبت به حقایق، پای فرهنگ عاشورا و غدیر بمانند.

قالیباف گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، به من گفت «نیستی ببینی در مصاف با داعش، جوانان دهه شصتی و دهه هفتادی ما چگونه می‌جنگند و پای‌کارتر از دوران دفاع مقدس هستند»، این جوانان با مدیریت حاج قاسم توانستند هزینه‌های فراوانی که آمریکا برای ایجاد داعش صرف کرده بود را بی‌اثر کنند.

وی با تأکید بر این‌که باید در زمینه اجرایی و اداره کشور نیز تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم، یادآور شد: مهم‌ترین و ارزشمندترین دارایی کشور مردم هستند و نباید نسبت به آنان هیچ طبقه‌بندی و دسته‌بندی وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به گرانی‌های کالای اساسی در بازار داخلی اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته برای هفت قلم کالای اساسی، ۴۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شد ولی متأسفانه نتوانستیم کالای ارزان‌قیمت به دست مردم برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا