تجارت

منتورهای پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان معرفی شدند

احکام منتورهای پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران توسط علیرضا تابش دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به آنها اعطا شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، جلسه معرفی منتورهای پنجمین دوره از المپیاد فیلمسازی نوجوانان با حضور علیرضا تابش دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان، حبیب ایل‌بیگی مدیر پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران و سهیلا عسکری مدیر اجرایی المپیاد برگزار شد. در این نشست لیلا میرهادی، نادره ترکمانی، مرجان اشرفی‌زاده، فرهاد توحیدی، حسین قناعت، اشکان رهگذر، امیر فیضی و بابک نکویی، منتورهای اصلی المپیاد احکام خود را از دبیر جشنواره دریافت کردند.

در ابتدای این نشست، علیرضا تابش گفت: از سومین دوره المپیاد سیستم «منتورشیپی» اضافه شد و روند جدیدی از آموزش سینمایی برای نوجوانان شکل گرفت، این المپیاد ارگانیک است و روند رشد و تحول طبیعی را طی می‌کند. هدف المپیاد این است که نوجوانان علاقمند به سینما یاد بگیرند که چگونه ایده فردی‌شان را با کار تیمی توسعه دهند و فعالیت تیمی در سینما را زیر نظر منتورهای مجرب تمرین کنند. سال‌های گذشته، سینماگران پیشکسوت سینمای کودک و نوجوان که به عنوان منتور با المپیاد فیلمسازی نوجوانان همکاری داشتند، بر این باور بودند که در این المپیاد جز آموزش و انتقال تجربه به نوجوانان، خودشان هم با دغدغه‌ها و سلیقه نوجوانان این زمانه، بیشتر آشنا می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته از وزارت آموزش و پرورش به‌ طور رسمی خواستیم که این رویداد جزو المپیادهای مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ثبت شود. این المپیاد متصل به سینمای حرفه‌ای کشور است و به نظرم آموزش و پرورش باید این اتفاق را غنیمت بشمارد و از آن در جهت کشف استعدادهای هنری نوجوانان استفاده کند.

پنجمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان، امسال همزمان با سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا