طرح استفاده سرویس دانش آموزان از حیاط مدارس
شهردار منطقه ۱۷ از استفاده از حیاط مدارس برای سرویس دانش آموزی خبر داد و گفت: این طرح در پنج مدرسه منطقه در سال تحصیلی جدید اجرا می شود.

به گزارش ناظم نیوز، داوود لطفی شهردار منطقه ۱۷ از اجرای طرح استقبال از مهر در آستانه شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد؛ گفت: حیاط مدارس محیط امن برای استفاده از سرویس دانش آموزان به حساب میآید و دانش آموزان نیازی نیست به بیرون از محیط مدرسه مراجعه کنند که این طرح در پنج مدرسه در منطقه ۱۷ به اجرا در میآید.
در این خصوص گفت: این طرح در زمان پایان فعالیت روزانه آموزشی در مدارس کمک بزرگی به بار ترافیکی معابر اطراف مدارس و همچنین انتقال دانش آموز از محیط آموزش مستقیم به سرویس میکند و به دنبال آن موجب کاهش خطرات جانی برای دانش آموزان در هنگام تردد از معابر اطراف مدرسه برای سوار شدن به سرویس میشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۵ مدرسه به دلیل شرایط محیطی این طرح را به اجرا در میآورند و منطقه ۱۷ به عنوان پیشگام و پیشنهاد دهنده طرح استفاده از حیاط مدارس جهت ورود خودرو سرویس مدرسه بوده است، که خوشبختانه آموزش و پرورش نیز در این طرح مشارکت قابل توجهی داشتهاند.
لطفی افزود: طرح استقبال از مهر که از ابتدای شهریور ماه به اجرا در آمده تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد یافت و این طرح شامل رفت و روب و شستشوی مدارس، نصب پرچم ایران اسلامی، رنگ آمیزی و خط کشی خطهای عابر پیاده، نصب سرعت گیر و ایمن سازی معابر شهری به شکل ویژه به اجرا در میآید.
شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: کارشناسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهردار ی منطقه ۱۷ از خردادماه سال جاری به شکل تخصصی با برگزاری نشستهای گوناگون با کارشناسان پلیس راهور و آموزش و پرورش طرح استقبال از مهر را مورد بررسی قرار دادهاند.
وی خاطر نشان شد: ایمن سازی و آشکار سازی معابر منتهی به ۱۵ مدرسه، همسطح سازی ۵ معبر، نظافت مستمر، پایش و رفع نقض تجهیزات موجود در ۴ ایستگاه اتوبوس بی آر تی، رسیدگی به ۵۰ سرپناه ایستگاه اتوبوس و۱۱۰ مورد نوسازی و تجهیزات و علائم ترافیکی معابر از جمله برنامههای طرح استقبال از مهر بوده است.
لطفی عنوان کرد: ایمن سازی بخشی از حفاظهای عابر پیاده در معابر پرتردد، خط کشی مسیر تردد عابران پیاده، بهسازی پایانههای اتوبوس و تاکسی و شناسایی گرههای ترافیکی و چاره اندیشی برای رفع مشکلات نیز از دیگر برنامههای طرح استقبال از مهر است.