تجارت

راهنمای سفر به کیش و استانبول با سایت سفر باتو

سفر به کیش و استانبول با سایت سفر باتو، شما را با آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و زیبای این دو شهر جذاب و گردشگر پذیر آشنا می‌کند و سفر خوب و مفرحی را برایتان به همراه خواهد داشت.

ناظم نیوز: سفر به شهر استانبول گشت و گذاری تمام عیار و منحصر بفرد خواهد بود. این شهر تاریخی همه آنچه را از تعطیلاتی رویایی انتظار دارید، در اختیارتان می‌گذارد. از سازه‌های باشکوه گرفته تا آثار باستانی ارزشمند که یادگار دوران شکوهمند بیزانس است. همچنین در این شهر با زیباترین کاخ ها و مساجد روبرو می شویدکه اغلب آن ها بیش از چهار قرن قدمت دارند و از دوران حکومت عثمانیان به جا مانده اند. اما جاذبه های شهر استانبول به همین جا ختم نمی شود و مراکز خرید مدرن و متنوع در تمام محله ها پراکنده شده اند. تا جائیکه برخی مسافران با هدف خریدهای عمده به این شهر سفر می کنند. همانطور که می دانید شهر استانبول به دو نیمه آسیایی و اروپایی تقسیم شده و محل اتصال این دو قاره تنگه زیبای بسفر است. از این رو در این شهر چهره ای دوگانه از سنت و مدرنیته را شاهد خواهید بود.
در ادامه مطلب گرد آوری شده توسط سایت تور مسافرتی سفر باتو، با ما همراه شوید تا برخی از جاذبه های استانبول را به شما معروفی کنیم.
مسجد سلیمانیه
همانطور که گفتیم در شهر استانبول و تور استانبول ، مساجد باشکوهی فراوانی دیده می شود. مسجد ایاصوفیه با بیش از هزار سال قدم و مسجد سلطان احمد با قرن‌ها قدمت از شاخص‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌روند. اما مسجد زیبا و با شکوه سلیمانیه که گاه از نظر گردشگران دور می‌ماند یکی از زیباترین بناهای شهر است و یادگاری از دوران حکومت عثمانی محسوب می گردد. این بنا به دستور سلطان سلیمان و بر بالای ارتفاعات منطقه سلطان احمد ساخته شده و بیش از پانصد سال قدمت دارد. مسجد سلطان سلیمان مابین سال های ۱۵۴۹ و ۱۵۷۵ میلادی و به دست معمار مشهور آن دوران (سینان) ساخته شده است. حیاط این مسجد محل دفن سلاطین بزرگی همچون خود سلطان سلیمان و همسر ایشان (خرم سلطان) است و بر روی هر مقبره علائم خاصی کنده کاری شده که نشان دهنده مقام و شغل فرد متوفی است. البته این بنا در فهرست سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.
کاخ دلمه باغچه
پیشنهاد می‌کنیم بازدید از کاخ دلمه باغچه را در الویت برنامه های خود قرار داده و اینگونه با بخشی از فرهنگ و تمدن عثمانیان آشنا شوید. این کاخ زیبا در قرن نوزدهم میلادی و در بهترین نقطه این شهر ساخته شده است و بقدری باشکوه است که برخی از کارشناسان آن را با کاخ ورسای هم ردیف می‌دانند. حین بازدید از این بنا و با دیدن عظمت و بزرگی آن و تزئیات به کار رفته بر روی دیوار ها و سقف‌ها در تور ترکیه شگفت زده خواهید شد. به عنوان مثال در طراحی بخش‌هایی از این بنا چهارده تن روکش طلا به کار رفته و تمامی تالارها توسط فرش‌های نفیس دست بافت پوشیده گردیده است. باید افزود این کاخ مابین سالهای ۱۸۵۶ تا ۱۹۲۴ میلادی محل اقامت و فرمانروایی شش تا از آخرین سلاطین سلسله عثمانی بوده است. و بعد از استقلال این کشور و پایان سلسله عثمانیان اولین نخست وزیر این کشور (مصطفی کمال آتاتورک) در این کاخ ساکن شد.
در ادامه همراه سفر باتو، باشید تا پیشنهادهای جالبی را برای تفریح در فصل تابستان در اختیاران قرار دهیم.
پارک ساحلی مرجان
پیشنهاد می‌کنیم عصر ها و با خنک شدن هوا به سواحل زیبای جزیره بروید و از قدم زدن در امتداد دریا و هوای لطیف آن بهره‌مند شوید. جزیره کیش سواحل زیبایی دارد و یکی از بهترین و معروف‌ترین آن‌ها پارک ساحلی مرجان است. این ساحل با دارا بودن امکانات رفاهی متنوع نظیر آلاچیق، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع به شهرت رسیده است و تماشای منظره مرجان ها بسیار جالب خواهد بود. همچنین در اطراف این ساحل مراکز خرید متعددی وجود دارد.
این پارک ساحلی دارای صخره ‌های مرجانی زیبایی است که سوژه خوبی برای عکاسی است و در ضمن پیست دوچرخه سواری نیز از کنار این ساحل می گذرد. بنابراین می توانید در صورت تمایل دوچرخه مورد نظر خود را کرایه کرده و علاوه بر ورزش از مناظر پیش رو لذت ببرید.
اسکله تفریحی کیش
پیشنهاد بعدی ما گشت و گذار و قدم زدن بر روی اسکله تفریحی کیش است. اسکله تفریحی کیش مکان ایده آلی برای تماشای منظره طلوع و غروب آفتاب است و در اطراف آن همواره بازار تفریحات آبی داغ است. از این رو می توانید تفریحاتی نظیر قایق سواری، جت اسکی، پاراسل و … را در امتداد این ساحل تجربه کنید و یا در امتداد آبهای فیروزه‌ای قدم بزنید. خلاصه این مکان دارای آرامش و امنیت فراوانی است و همه سلیقه‌ها را راضی می‌کند.
بازدید از جزیره هندورابی
جزیره زیبای هندورابی دارای طبیعتی شگفت انگیز و بکر است که معمولا از نگاه گردشگران دور مانده و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد. جزیره هندورابی بیست و سه کیلومترمربع وسعت دارد و در فاصله کمی از جزیره کیش واقع شده است. از این رو می‌توان با کرایه کردن قایق و در زمان کوتاهی به آن رسید. و ضمن بازدید از طبیعت بکر آن با بومیان و شیوه زندگی آن‌ها آشنا شد. این جزیره در قرن پانزدهم تحت اشغال پرتغالی‌ها بود و میتوان بقایای به جا مانده از توپ‌های جنگی آنها را مشاهده کرد.
ساحل زیبای ماهیگیر
اگر در شرق جزیره کیش در تور کیش، اقامت دارید بهتر است به پارک ساحلی ماهیگیر بروید و از چشم انداز زیبا و ارامش حاکم بر آن بهره مند شوید. ساحل ماهیگیر کیش یکی از زیباترین سواحل این جزیره است که مناظر زیبای آن و امکانات متنوع موجود در آن سبب شهرت بیشتر آن شده است. کافه های ساحلی این منطقه دارای محیطی زیبا هستند و همراه با موسیقی لحظات شادی را برایتان رقم میزنند. در اطراف این ساحل مراکز خرید و رستوران‌های مختلفی را می‌بینید که تقریبا جوابگویی همه خواسته‌هایتان خواهند بود. همچنین در اطراف این ساحل، امکانات تفریحی و سرگرمی فراوانی وجود دارد و می‌توانید قایق سواری، جت اسکی و سایر ورزش‌های پر هیجان را تجربه کنید. در ضمن این ساحل دارای آلاچیق‌های فراوانی است که برای رفع خستگی و پیک نیک ایده آل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا