اقتصادی

درخواست آمریکایی‌ها از چین/ واردات نفت از ایران را کاهش دهید

مقامات آمریکایی و اروپایی خبر دادند که آمریکا به طور دیپلماتیک با چین تماس گرفته و از این کشور خواسته است خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد تا ایران به بازگشت به توافق هسته‌ای ترغیب شود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی و اروپایی خبر دادند که آمریکا به طور دیپلماتیک با چین تماس گرفته و از این کشور خواسته است خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد. این اقدام با هدف ترغیب ایران برای از سرگیری مذاکرات و بازگشت به توافق هسته‌ای انجام می‌شود.

یک مقام ارشد آمریکایی که درخواست کرد به علت حساسیت موضوع نامی از او برده نشود گفت: ما از خرید نفت ایران توسط شرکت‌های چینی آگاه هستیم. ما در واکنش به دور زدن تحریم‌ها توسط ایران از جریمه‌های تحریمی استفاده کردیم و می‌توانیم این کار را برای شرکت‌های چینی هم انجام دهیم اما می‌خواهیم به عنوان بخشی از گفتمان خود با ایران این موضوع را به طریق دیپلماتیک با چین پیگیری کنیم.

یک مقام ارشد اروپایی هم به طور جداگانه به رویترز گفت: این مساله (واردات نفت از ایران) یکی از مسائلی بود که در سفر ویندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، به چین در اواخر جولای مطرح شده بود.

این مقام اروپایی گفت چین از ایران حمایت می‌کند و اشاره کرد یکی از مسائل اصلی برای غرب این است که بداند چین چه مقدار نفت از ایران خریداری می‌کند.

شرکت تحلیل کالای انرژی کپلر تخمین زده است واردات امسال نفت چین از ایران تا انتهای آگوست ۵۵۳ هزار بشکه در روز بوده است.

یکی از مقامات دولت فرانسه هم در این باره گفت: ما در این فاز از مذاکرات نیازمند این هستیم که با همه اعضای برجام شامل روسیه و چین در تماس نزدیک باشیم و متحد بمانیم. به ویژه ما انتظار داریم تا چینی‌ها موضع خود را مشخص کرده و قاطعانه‌تر عمل کنند چراکه ما نیازمند اعمال فشار بیشتر بر ایران هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا