اقتصادی

خریدکالاهای خارجی رابه بخش خصوصی بسپاریم/بازارمصرف بایدمدیریت شود

رئیس خانه صمت تهران گفت: متاسفانه نمایندگان دولت در خرید کالاهای خارجی نبوغی ندارند از این رو درخواست می کنم که خرید کالاهای خارجی را به بخش خصوصی بسپاریم.

به گزارش ناظم نیوز، محمد مرتضوی امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: در بخش صنایع تبدیلی خرید تضمینی کالاهای کشاورزی توسط شرکت های دولتی باید جای خود را به خرید قراردادی توسط واحدهای صنعتی تولیدی بدهد. باید مثلث بین واحدهای تولیدی، بانک و کشاورزی به وجود بیاید تا بتوانیم این ساماندهی را به وجود بیاوریم.

رئیس خانه صمت استان تهران افزود: وقتی واحد تولیدی می خواهد محصولی را بخرد باید محصول یک ساله را بخرد. بنابراین نیاز به سرمایه هایی خارج از سرمایه خود دارد که این موضوع می تواند کمک زیادی به دولت و واحدهای تولیدی باشد.

وی ادامه داد: همچنین نوسان قیمت های جهانی و تاثیر آن بر قیمت واحدهای صنایع تبدیلی موضوعی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد زیرا ما میلیون ها تن غله وارد می کنیم و قیمت ها دائم در نوسان است؛ باید مکانیسمی داشته باشیم که نوسان قیمت جهانی را در قیمت محصولات واحدهای تولیدی در نظر بگیریم.

مرتضوی گفت: طی ۴۰ سال گذشته که برای خرید کالاهای خارجی با نمایندگان دولت به صورت رسمی و غیررسمی به سفر رفتم، متاسفانه نبوغی در نمایندگان دولت برای خرید کالاها ندیدم، از این رو درخواست می کنم خرید کالاهای خارجی را به بخش خصوصی بسپارید.

رئیس خانه صمت استان تهران گفت: همچنین درخواست دارم در مورد سرمایه گذاری در ارتباط با کاهش هزینه رساندن محصولات کشاورزی به بازارهای مصرف تدبیری دقیق بیندیشید و این حوزه را مدیریت کنید. به عنوان مثال سیب طالقان ۱۵ هزار تومان است اما وقتی به بازار تهران می رسد با قیمت ۴۰ هزار تومان فروخته می شود.

مرتضوی گفت: قیمت سبوس نیز نیاز به مدیریت دارد. این سیستم حواله ای سیستم فاسدی بوده و این حواله ها در درب کارخانجات آرد به راحتی خرید و فروش می شود و به سفره مردم نمی رسد.

رئیس خانه صمت استان تهران افزود: سبوسی که حواله کشی می شود به سفره مردم نمی رسد، ما با دامداران در باره این موضوع به توافق رسیدیم اما افرادی از وزارت جهاد کشاورزی با دامداران تماس گرفتند و آنها را تهدید کردند که شیر به قیمت قبلی برگردد این در حالی است که دامداران قبلا پذیرفته بودند که سبوس در قیمت شیر دیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا