تجارت

خانه‌های خلاق بستری برای شکوفایی نوآوری و حمایت از هنرمندان

ناظم نیوز: پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حمایت و صداقت، تلاش و پیگیری معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهوری و دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان، راه تازه‌ای را پیش روی هنرهای سنتی و صنایع دستی قرار داد تا با رونق خانه‌های خلاق، بتوانند ظرفیت‌های نهفته‌شان را شکوفا کنند.
وی با بیان این‌که خانه های خلاق و صنایع فرهنگی، کریدورهای تجاری صنایع نرم هستند، ادامه داد: خردادماه عجین با صنایع دستی است و ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است. برنامه های متنوعی در حوزه نوآوری‌های این حوزه در دست انجام است که افتتاح این خانه خلاق گامی ارزشمند در این مسیر به حساب می‌آید.
وی افزود: توانمندسازی و توان افزایی، حمایت از کارآفرینان و جذب سرمایه گذاران و رشد نوآوری، کشف و پرورش استعدادها و آموزش و پرورش استعدادهای نهفته این حوزه از اقدامات و برنامه‌ی خانه‌های خلاق و نوآوری است.
محمودیان خانه های خلاق و نوآوری را مکانی برای گفت و گو تعامل بحث و حل چالش‌های موجود دانست و گفت: این خانه‌ها می‌توانند ضمن هم افزایی میان فعالان صنایع دستی و مکانی برای ترویج و اطلاع رسانی، ایجاد فرصتی برای رونق محصولات و خدمات هنری و بومی، مجالی برای حل مشکلاتی باشند که ممکن است فراروی خانواده صنایع دستی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا