آموزش و پرورش

تدابیر ویژه آموزش و پرورش استثنایی برای آغاز سال تحصیلی

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی در نشست مجازی با رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی و کارشناسان آموزش استان‌ها به تشریح تدابیر ویژه آموزش و پرورش استثنایی برای آغاز سال تحصیلی پرداخت.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند در این نشست با بیان اینکه کرونا دغدغه همه دنیا است اظهار کرد: کرونا نظام تعلیم و تربیت را دچار چالش کرد و اولین اقدام کشورهای دنیا تعطیلی مدارس و رفتن به سمت آموزش‌های مجازی بود.

وی افزود: در کشور ما بیش از ۱۸ ماه دانش آموزان از فضای مدرسه و آموزش حضوری دور بوده اند و بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

هداوند اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با شرایط ویژه ای مواجه هستیم که نیازمند برنامه ریزی ویژه نیز هست. فرایند یاددهی و یادگیری با آموزش‌های مجازی دچار اختلال شده است ولیکن وضعیت کرونا هم همچنان مبهم است.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی و رئیس ستاد پروژه مهر سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد معلمان واکسینه شده اند اظهار کرد: بازگشایی مدارس بعد از ۱۸ ماه نیاز به تدابیر ویژه ای دارد و باید اقداماتی نظیر توجیه و اقناع سازی دانش آموزان و اولیا در دستور کار باشد.

وی افزود: ستاد پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی با ۷ کارگروه آغاز به کار کرده است و مقرر شده است اقدامات و آماده سازی های مختلف در سطوح کشوری روزانه رصد و پیگری شود.

هداوند خواستار آماده سازی مدارس برای بازگشایی شد و گفت: در تمامی مدارس باید وضعیت ثبت نام دانش آموزان مشخص شده باشد و هیچ مدرسه‌ای نباید بدون معلم باشد. مشکلات سامانه‌های سیدا و پادا برای ثبت نام دانش آموزان و توزیع کتب درسی در حال پیگیری و حل شدن است.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید مناسب سازی های لازم در شبکه شاد صورت گرفته است و گویا سازی شبکه شاد نیز به زودی انجام خواهد شد. جهت ارائه بهتر آموزش‌های مجازی ۳۲ پایگاه جامع آموزش مجازی در استان‌های کشور برای دانش آموزان استثنایی راه اندازی شده است.

هداوند در پایان گفت: جهت پیگیری و رصد روزانه مدارس در پروژه مهر، شبکه تعاملی و ارتباطی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی با راهبری معاونین و مدیران سازمان راه اندازی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا