تجارت

اهمیت استفاده از مواد ضد عفونی کننده

با گسترش بیماری‌های ناشناخته و هزینه‌های بالای درمان، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در تمام ابعاد زندگی بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری ناظم، پدیده جهانی شدن، توسعه گردشگری و همچنین افزایش مصرف غذا در خارج از منزل و استفاده از غذاهای آماده در جوامع مختلف، سبب رونق، پیشرفت و رقابت رستوران‌ها و کارخانه‌های تولیدی با یکدیگر شده است که این رقابت علاوه بر کیفیت و قیمت غذا شامل نحوه سرویس دهی و خصوصاً رعایت اصول بهداشتی می‌شود.

از طرف دیگر گسترش بیماری‌های قابل انتقال ازطریق مصرف غذا، که به عنوان یک معضل جهانی مطرح شده است و همه ساله موجب ابتلاء و مرگ تعداد قابل توجهی از مردم می‌شود، اهمیت آموزش و اجرای منظم اصول بهداشتی در پیشگیری از انتقال این بیماری‌ها انکار ناپذیر است. همچنین حفظ سلامت پرسنل، یکی از مهمترین دلایل اجرای صحیح اصول بهداشتی در مراکز رستورانی و تولیدی می‌باشد زیرا با جلوگیری از انتقال آلودگی یا بیماری به پرسنل، سبب حفظ سلامت افراد خانواده و جامعه و در نهایت ارتقا سطح فرهنگ و بهداشت عمومی کشور می‌شود.

بنابراین رعایت اصول صحیح بهداشتی از جمله شستشو و ضدعفونی‌کردن کف، دیوار، شیشه‌ها، محوطه آشپزخانه، تخته کار و سطوحی که برای خرد کردن مواد اولیه از جمله سبزیجات، گوشت، مرغ و ماهی از آنها استفاده می‌شود، چرخ گوشت‌ها، سطوح مورد استفاده در پخت و پز و سرویس دهی، میزهای پذیرایی، صندلی‌های کودک، سرویس‌های بهداشتی، دست و لباس‌های پرسنل و همچنین وسایل صرف غذا مانند قاشق، چنگال، لیوان و … تأثیر مستقیم بر کیفیت رستوران و میزان رضایتمندی مشتریان دارد که نهایتاً منجر به افزایش سطح بهداشت عمومی، سلامت پرسنل و مشتریان و پیشی گرفتن از رقبا می‌گردد.

واحدهای تولیدی نیز با رعایت اصول بهداشتی از جمله شستشو و ضد عفونی کردن دستگاه‌ها، کف و سطوح مورد استفاده، و حفظ سلامت پرسنل، می‌توانند نقش به سزایی در حفظ سلامت مواد غذایی و افراد جامعه ایفا کند.

گروه شرکت‌های سازیبا با هدف بهره گیری از دانش فنی جهانی، ارائه راه حل‌های نوین و همچنین ایجاد پل ارتباطی میان شرکت‌های معتبر بین المللی و فعالان صنعت غذا، در سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز نمود.

با توجه افزایش هزینه‌های تولید، برای رسیدن به بهره‌وری مناسب اقتصادی، کاهش ضایعات و رعایت نکات بهداشتی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده کارآمد بیش از پیش مورد نیاز است. به همین منظور شرکت سازیبا برآن شد تا در سال ۱۳۸۴ محصولات ضدعفونی‌کننده تخصصی با نام تجاری میکروزد و میکروزدا را با استفاده از فرمولاسیون‌های روز دنیا و تحت شرایط GMP تولید نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید:

www.Microzed.com

www.Microzoda.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری ناظم در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا