اقتصادی

افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره آهن

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از چهار درصد افزایش یافت.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۱۴۰۰، نزدیک به ۲۱ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۲۹۰ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۹ که حدود ۲۰ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۳۱۸ تن بود، رشد بیش از ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در پنج ماه نخست امسال، شرکت‌های بزرگ ۶ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۶۲ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (هفت میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۶۴ تن)، حدود هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان تولید کنسانتره آهن در ماه مرداد، چهار میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۶۶ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (چهار میلیون و ۳۲۸ هزار و ۸۵۸ تن)، چهار درصد کاهش یافت.

افزایش یک درصدی تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی

شرکت‌های بزرگ از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ۵۴۳ هزار و ۸۱۹ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه پارسال (۵۳۷ هزار و ۶۹۷ تن)، یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی نیز با ۴۹ درصد افزایش از ۷۷۹ هزار و ۶۰۰ تن در پنج ماهه سال ۹۹ به یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۰۲ تن در پنج ماه امسال افزایش یافت.

میزان تولید و ارسال سنگ آهن دانه‌بندی در مرداد ماه ۱۴۰۰ نیز به ترتیب ۱۶۵ هزار و ۶۲۱ تن و ۲۲۵ هزار و ۶۰۶ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه پارسال (۱۳۵ هزار و ۱۰۴ تن تولید و ۱۳۱ هزار و ۸۹۵ ارسال دانه‌بندی)، به ترتیب حاکی از افزایش ۲۳ و ۷۱ درصدی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا