اقتصادی

۹۱ میلیون تومان به گزارش دهندگان تخلفات بورس پرداخت شد

مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: به گزارش دهندگان تخلفات بورس، معادل ۱۰ تا ۳۰ درصد جریمه اعمال شده متخلفان، پاداش پرداخت می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز پارچینی گفت: در اواخر سال ۹۸ سامانه‌ای به نام دیده‌بان سلامت بازار در تارنمای بازار بورس با رویکرد نظارت افراد به عنوان یک ناظر بیرونی در بازار سرمایه طراحی شد که گزارش دهندگان تخلفات، مشمول دریافت پاداش می‌شوند.

به گفته او، طبق مصوبه شورای عالی بورس در سال ۹۸، مقرر شد که ۱۰ تا ۳۰ درصد جریمه‌ای که ناشی از تخلف در بازارها صادر می‌شود، به عنوان پاداش از محل منابع سازمان بورس پرداخت شود.

مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید: حفظ هویت افراد گزارش دهنده، در اولویت قرار دارد. حدود ۹۰۰ پرونده در سامانه دیده‌بان بازار سرمایه ثبت شده است که ۶۰ مورد آن‌ها، مشمول ناهنجاری عمده می‌شوند. اخیراً دو پرونده به جمع بندی نهایی رسید و با تأیید هیئت مدیره سازمان بورس، قرار است حداکثر پاداش به افرادی که این دو تخلف را اعلام کرده‌اند پرداخت شود. تا کنون نیز به یک مورد، ۶۱ میلیون تومان و دیگری ۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

حمید حسن آبادی مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، بیست و نهم اردیبهشت پارسال گفته بود: سازمان بورس و اوراق بهادار توسعه و پیاده سازی سامانه دیده بان سلامت بازار سرمایه (سوت زن) را در دستور کار قرارداده که به آدرس dideban.seo.ir قابل بهره برداری است. شهروندان می‌توانند به دو صورت شناس و ناشناس، در این سامانه اقدام به ثبت گزارش تخلف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا