اقتصادی

۵۵۰ فروند هواپیما نیاز امروز کشور است

بندرعباس - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: نیاز امروز کشور ۵۵۰ فروند هواپیما هست و ما تنها یک سوم این مقدار را داریم.

به گزارش ناظم نیوز، حمید رضا سیدی بعدازظهر سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان اظهار کرد: در شرایط سخت تحریم تجهیزات جدیدی خریداری و نصب شده و منتظر دستورات لازم برای عملیاتی شدن آن هستیم.

سیدی عنوان کرد: از زحمات آقای ضیایی که از پاکدست‌ترین مدیران این صنعت است، قدردانی می‌کنم. ممکن است امروز تعداد پروازها در این استان کم باشد و در آمارها در رتبه‌های پایین باشد اما از مهمترین فرودگاه‌های کشور است.

وی ابرازداشت: اخیراً حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه‌های هرمزگان اجرایی شده و در سال جدید نیز ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه دیگر اجرا خواهد شد. وضعیت پارکینگ ماشین‌های فرودگاه بندرعباس مناسب نیست و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بهسازی خواهد شد و یک پارکینگ سرپوشیده و طبقاتی ساخته می‌شود.

رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: پروژه‌ای نیز در راستای بهسازی باندهای این فرودگاه نیز تعریف شده است. پیش‌بینی می‌شود این بهسازی اعتباری چند صد میلیارد تومانی نیاز داشته باشد.

سیدی ادامه داد: توسعه صنعتی در هرمزگان این صرورت را ایجاد میکند که فرودگاه بندرعباس توسعه ویژه‌ای داشته باشد. این فرودگاه و فرودگاه بندرلنگه به یک ترمینال بزرگتر و مجهزتر نیاز دارد.

وی بیان کرد: ما از افزایش تعداد پروازها استقبال می‌کنیم اما نیاز امروز کشور ۵۵۰ فروند هواپیما هست و ما تنها یک سوم این مقدار را داریم. ما سعی می‌کنیم این محرومیتی که به خصوص در استان‌های جنوبی و به خصوص در ایام اربعین ایجاد شده جبران کنیم.

سیدی بیان کرد: انتخاب آقای دلفاردی نیز به دلیل حضور و زحمات ایشان در هرمزگان بوده و ان‌شاءالله در مأموریت‌هایی که در آینده تعریف می‌کنیم موفق باشد.

توسعه حمل و نقل هوایی در هرمزگان یک ضرورت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم، اظهار کرد: جا دارد از زحمات آقای ضیایی که خدمات خوبی در هرمزگان داشت قدردانی کنیم. انتخاب آقای دلفاردی نیز اتفاق خوبی است، کادرسازی خوبی شکل گرفته و برای ایشان نیز آرزوی موفقیت داریم.

احسان کامرانی افزود: هرمزگان در زمینه توسعه و پیشرفت به سرعت در حال پیشروی است و تا ۲ سال آینده در زمینه فولاد و پتروپالایشگاه‌ها رتبه اول را خواهد داشت و یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز آن توسعه حمل و نقل به خصوص حمل و نقل هوایی است.

وی بیان کرد: کارهای خوبی صورت گرفته و قدردان مدیران گذشته هستیم. امیدوارم مدیرکل جدید با نگاهی توسعه‌ای و پیشرفتی، فرودگاه‌های هرمزگان را به سمت جایگاه بهتری سوق دهیم. ما در برخی نقاط نیز نیاز به افزایش پروازها هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا