تجارت

۵۰ میلیون نفر شب اقامت در نوروز ۱۴۰۱ ثبت شد

بررسی تجمیع آمارهایی که تا کنون از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام شده نشان می دهد بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در کشور ثبت شده است.

به گزارش ناظم نیوز، میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی از ۵۰ میلیون نفر گذشته است همچنین مسافران نوروزی امسال بیشتر از استان‌هایی که آب و هوای بهتری داشتند استقبال کردند بررسی اخبار منتشر شده در دو هفته اخیر درباره میزان استقبال از سفرهای نوروزی نشان می‌دهد مانند همیشه میزان سفر به استان‌های مازندران و خراسان رضوی و گیلان و پس از آن استان‌های هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران بیشتر بوده است.

امسال در اولین سال قرن مسافران نوروزی بیشتر از شهرهایی که تاکنون مسافران کمتری داشته اند استقبال کرده اند مانند شهر تهران که همیشه خالی از مسافر می‌شد اما امسال در ردیف ده استان برتر به لحاظ ورود مسافر بود.

همچنین بیشترین رشد ورود مسافر را استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان، بوشهر و هرمزگان داشته اند.

در ایام عید سال ۱۴۰۰ ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به کاهش ۹۶ درصدی گردشگران نوروزی گفته بود: از ۲۸ اسفند ۹۹ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۰ حدود دو میلیون ۵۵۷ هزار و ۸۴۱ نفر شب اقامت در مراکز تحت نظارت وزارت گردشگری اقامت کردند که با احتساب دو و نیم شب اقامت در این مدت حدود یک میلیون نفر در نوروز به سفر رفته اند.

وی گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۸ کاهش شدیدی داشته است. بر اساس آمار در مدت مشابه در سال ۹۸، ۷۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر شب اقامت در کشور ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا