اقتصادی

۴ میلیون تن انواع کالای اساسی در بنادر داریم

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی موجودی انواع کالاهای اساسی در انبارهای بندری و محموله شناورهای حاضر در پای اسکله و منتظر در لنگرگاه ها را اعلام کرد.

به گزارش ناظم نیوز، روانبخش بهزادیان درباره آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر گفت: تا پایان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۲۹ هزار و ۱۶۹ تن انواع کالای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی در بنادر کشور موجود است.

وی افزود: این رقم مجموع کالاهای اساسی در انبارهای بندری، پای اسکله و محموله کشتی‌های منتظر در لنگرگاه می‌شود.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بندر امیرآباد تاکنون ۱۱۱ دستگاه کامیون حامل کالاهای اساسی به وزن ۲ هزار و ۴۰۹ تن خارج شده است. همچنین ۲۵ هزار و ۷۵۶ تن گندم، ۱۵۳ هزار و ۷۴۳ تن ذرت، ۵۱ هزار و ۸۵۹ تن جو، ۱۴۳ تن سویا و ۴۹ هزار و ۸۵۲ تن روغن خام در این بندر موجود است که مجموع آن به ۲۸۱ هزار و ۳۵۲ تن انواع کالاهای اساسی می‌رسد.

بهزادیان گفت: در نوشهر تاکنون ۲ دستگاه کامیون به وزن ۳۶ تن کالای اساسی خارج شده؛ ضمن اینکه ۱۰۶ هزار و ۴۴۶ تن ذرت، ۱۴ هزار و ۳۹۲ تن جو و ۹ هزار و ۹۹۴ تن روغن خام و مجموعاً ۱۳۰ هزار و ۸۳۲ تن کالای اساسی در این بندر وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان بنادر یادآور شد: در بندر انزلی یک کامیون ۱۷ تنی کالای اساسی خارج شده و ۷ هزار و ۸۹۷ تن گندم، ۱۶ هزار و ۹۴۶ تن ذرت، ۲۹ هزار و ۶۸۸ تن جو، ۶۸ تن برنج و ۲۲ تن دانه‌های روغنی موجودی داریم که مجموع آن به ۵۴ هزار و ۶۲۱ تن می‌رسد.

وی در خصوص بندر امام خمینی تصریح کرد: از این بندر تاکنون ۸۴۴ دستگاه کامیون به وزن ۱۹ هزار و ۴۱۲ تن و ۹۶ دستگاه واگن کالای اساسی به وزن ۵ هزار و ۲۸۰ تن خارج شده است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در بندر امام خمینی ۱۸۰ هزار و ۴۰ تن گندم، یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۲۳ تن ذرت، ۶۵ هزار و ۴۰۹ تن جو، ۸۴ هزار و ۲۹۹ تن سویا، هزار و ۹۱ تن برنج، ۲۵ هزار و ۱۵۳ تن شکر، ۱۸۰ هزار و ۱۵۱ تن روغن خام و۲۰۳ هزار و ۷۷۳ تن دانه‌های روغنی انبار شده است که مجموع آن به ۲ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۳۹ تن می‌رسد.

وی در مورد موجودی کالاهای اساسی بندر شهید رجایی بیان کرد: تاکنون ۳۵۰ دستگاه کامیون به وزن ۸ هزار و ۷۵۰ تن کالای اساسی خارج شده؛ همچنین ۳۱ هزار و ۶۴۲ تن گندم، ۱۴ هزار و ۱۳۰ تن ذرت، ۳۵ هزار و ۸۳۲ تن برنج و ۱۵۵ هزار و ۲۱۹ تن روغن خام موجودی داریم که مجموعاً به ۲۳۶ هزار و ۸۲۳ تن انواع کالاهای اساسی می‌رسد.

وی با اشاره به موجودی ۲ هزار و ۱۱۶ تنی انواع کالاهای اساسی در بندر بوشهر، ۲۲ هزار و ۴۶۳ تنی در آستارا، ۲۳ هزار و ۹۱۱ تنی در فریدون کنار، ۷۰ تن در بندر لنگه، ۳ هزار و ۹۹۹ تن در بندر شهید باهنر و ۸۲ تنی در بندر خرمشهر اظهار کرد: در بندر چابهار نیز ۳۲ هزار و ۸۶۳ تن انواع کالای اساسی شامل ۲۲ هزار و ۷۲۸ تن ذرت و ۱۰ هزار و ۱۳۵ تن برنج می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، ۲۶۳ هزار و ۸۷۴ تن گندم، ۵۱ هزار و ۸۷۷ تن برنج وارداتی و ۲۵ هزار و ۱۵۳ تن شکر در انبارهای بنادر کشور ذخیره شده است.

بهزادیان در پایان مجموع کالاهای اساسی موجود در شناورهای پایه اسکله را ۲۹۱ هزار و ۴۷۵ و موجودی شناورهای منتظر در لنگرگاه‌ها را ۶۰۹ هزار و ۷۲۳ تن اعلام کرد؛ همچنین مجموع کالاهای اساسی موجود در انبارهای بنادر ۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۹۷۱ تن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا