اقتصادیکشاورزی

۳۷۰۰ تن بذر گندم و جو در مازندران ضد عفونی شد

ناظم نیوز: توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران ۰ ۱۰۳۷۰۰ تن بذر گندم و جو در مازندران ضد عفونی شد. مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از ضد عفوني ۳ هزار و ۷۱۶ تن بذور گندم و جو استان خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از مازندپاج، عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۷۱۶ تن بذور گندم و جو در استان مازندران ضد عفونی شد، گفت: ۳ هزار و ۵۷۲ تن بذر گندم و ۱۴۴ تن بذر جو ضدعفونی شده توسط اتحادیه تعاونی روستایی، شرکت و زراعتکاران خریداری شده از سایر استانها در مزارع مازندران مصرف شد.

وی بذور خود مصرفی گندم و جو استان را ۱۱ هزار و ۳۰۲ تن اعلام کرد و افزود: در مجموع ۱۰ هزار و ۱۷۶ تن بذور گندم و ۴ هزار و ۸۴۲ تن بذر جو از طریق اتحادیه تعاونی روستایی و شرکت و زراعتکاران، خریداری شده از سایر استانها و خود مصرفی تامین و توزیع و در استان مصرف شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ۱۹ هزار و ۷۸۸ لیتر-کیلو گرم انواع سموم ضد عفونی شامل، راکسیل، میتا واکس تیرام، دیویدند، ویتاواکس(کاربوکسین)دروزال و روارال تی اس برای زراعت گندم و جو استان توزیع و مصرف شد.

وی یادآور شد: سطح زیرکشت گندم و جو استان در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۶ هزار و ۶۵۱ هکتار است که ۵۸ هزار و ۶۰۰ آن به گندم و ۲۸ هزار و ۵۱ هکتار به جو اختصاص دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا