آموزش و پرورش

۱۹ هزار مدرسه غیردولتی فعال است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۹ هزار مدرسه غیردولتی با ۲ میلیون دانش‌آموز در کشور فعال است.

به گزارش ناظم نیوز، احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با فرماندار ماکو گفت: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های، ۲ رویکرد را پیگیری می‌کند که ارائه مجوز تأسیس مدارس به افراد حقیقی که صاحب صلاحیت حرفه‌ای هستند یکی از این رویکردها است.

وی اضافه کرد: تأسیس مدارس وابسته به دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلابی، خیرین و واقفان نیز در همین راستا است، زیرا سند تحول بنیادین به موضوع مردمی سازی حکمرانی آموزش و پرورش اشاره و بر تقویت این رویکرد تأکید کرده است.

محمود زاده بابیان اینکه در قالب این مدارس انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی مختلف با رویکردهای تربیتی و آموزشی نیز پیگیری می‌شود، گفت: دومین رویکرد در قالب توسعه مشارکت‌های مردمی استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی است.

دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی با مشارکت مردمی و دستگاه‌های دیگر تسریع می‌شود

محمود زاده در شورای آموزش و پرورش شهرستان خوی گفت: ۱۹ هزار مدرسه غیردولتی با ۲ میلیون دانش‌آموز در کشور فعال است. همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند تا با استفاده از ایده‌های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تداوم و استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی باروحیه جهادی است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت را رکن اصلی تحول سازی و نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه کشور می‌داند.
وی گفت: نیروی انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی‌ها علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به دنبال این هستیم که انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت کنیم، بنابراین زمینه‌سازی این تربیت باید در تمام مدارس کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ذی‌نفعان آموزش و پرورش صورت گیرد.

محمود زاده افزود: بحث مردمی سازی آموزش و پرورش و شفافیت از محورهای اصلی برنامه‌های دولت فعلی است.

وی گفت: باور داریم ظرفیت معلمان کشور یک ظرفیت بی‌نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب است و تنها با معلم است که می‌توان ارزش‌های اسلامی را در جامعه بیش‌ازپیش تقویت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا