بانک

۱۴۰۱، سال شکوفایی و افتتاح پروژه‌های گروه مالی گردشگری است/ ۱۰ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود

ناظم نیوز : 1401، سال شکوفایی و افتتاح پروژه‌های گروه مالی گردشگری، حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان و ایجاد 10 هزار شغل جدید است.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، در سال جاری چند پروژه از جمله فاز نخست پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند)، پروژه‌های میکامال کیش، هتل پرستیژلند اصفهان، هتل‌های نجف، کربلا و کاروانسرای وکیل افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
با توجه به نامگذاری امسال به “تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین”، گروه مالی گردشگری نیز در این زمینه، حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است.
گروه مالی گردشگری حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد و تاکنون برای ۱۸ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده که این رقم در پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۸ هزار نفر خواهد رسید.
از جمله پروژه‌های مهم، می توان به پروژه “آیلند” اشاره کرد که یکی از پروژه‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که به عنوان نخستین تجربه شهر خصوصی در کشور رقم خورده است. مجموعه ۱۴۰۰ هکتاری در دل کویر که در حال تبدیل شدن به نگینی جذاب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.
داشتن دریاچه تفریحی گردشگری، استانداردترین پیست موتورکراس ایران، تنها پیست فرمول یک کشور، مجموعه گلف با بالاترین استاندارد روز، کارتینگ، نخستین پیست های آفرود محیط شهری ایران، مجموعه سوارکاری و چوگان، بزرگترین پیست کورس اسب کشور، پارک آبی، دهکده‌های سلامت، دانش و پرواز، “آیلند” را به عنوان شهری به سبک فردا معرفی می‌کند.
سرزمین ایرانیان(آیلند) به عنوان بزرگ‌ترین شهرک بین‌المللی اقامتی، تفریحی، تجاری، ورزشی وآموزشی در ایران، نخستین مجموعه در کشور است که به طور همزمان سه عنوان منطقه نمونه گردشگری بین ‌المللی (مصوبه هیات دولت)، شهرک نمونه گردشگری (مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری) و منطقه ویژه اقتصادی (مصوبه مجلس شورای اسلامی) را دارد.
پروژه میکامال کیش یکی دیگر از پروژه های بااهمیت گروه مالی گردشگری است که با همه تلاطم‌های اقتصادی، اکنون به اتمام رسیده و مراحل تکمیل طراحی(دیزاین) را طی می‌کند. این پروژه آماده بهره‌برداری رسمی است و با بهره‌برداری از آن حداقل ۵۰۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.
در مجموعه پرستیژلند اصفهان، کار مشترکی که با شرکا در حال انجام است، اقدامی کم‌نظیر در اصفهان است. دو پروژه بزرگی که در استان اصفهان به مردم این استان تقدیم شد، اقدامی ارزشمند بود که با اجرای آن بیش از چند هزار جوان مشغول به کار شدند. همچنین با افتتاح فاز نخست پروژه اقامتی، تفریحی و گردشگری سیرجان شامل مرکز خرید زیگورات سنتر برای حدود ۳۰۰ جوان سیرجانی اشتغال ایجاد شد.
در اجرا، تکمیل و راه اندازی پروژه‌های مذکور نقش بانک گردشگری بسیار تاثیرگذار بوده و در این زمینه خدمات شایانی صورت گرفته است.
این گزارش حاکیست: سال ۱۴۰۰ با وجود فراز و نشیب‌هایی که داشت، بالندگی گروه مالی گردشگری احساس شد که نشان از عملکرد صحیح مدیران عالی گروه و یافتن مسیر توسعه در این بنگاه اقتصادی است. برخی از پروژه‌های بزرگ و به تعبیری مگاپروژه‌های گروه که با شرکا شروع و اجرا شده، بدون اغراق در منطقه تاثیرگذار هستند.
در فضای ناجوانمردانه تحریم‌های ظالمانه و بالابودن هزینه تمام شده بنگاه‌های اقتصادی به دلیل تحریم، گروه مالی گردشگری در سالی که گذشت، موفقیت های زیادی در حوزه های مالی و بانکی، صنعتی و معدنی، گردشگری و … کسب کرد که این موفقیت‌ها در سال ۱۴۰۱ با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا