اقتصادی

۱۲.۵ هزار مسکن برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از احداث ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی گفت: شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان بخشی از دولت به منظور رفع دغدغه مسکن این اقشار، تأمین مسکن و احداث ۱۲ هزار و ۴۴۶ واحد در شهرهای جدید برای مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دستور کار قرار داده است.

وی توضیح داد: هم‌اکنون در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، صدرا، سهند، بینالود، بهارستان و فولادشهر در حال ساخت ۱۲ هزار و ۴۴۶ مسکن برای مجموعه ایثارگران هستیم که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد؛ برخی به ۶۰ درصد پیشرفت رسیده و بعضی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در پرند ۹۲۴ واحد، در هشتگرد ۶۳۴، صدرا ۱۰۰، سهند ۲۵۰، بینالود ۶۴۰، بهارستان ۳۳۹۸ و فولادشهر ۶۵۰۰ واحد به مرحله توافق رسیده که از کل این تعداد، زمین ۹۹۲۷ واحد تأمین و ۶۷۱۹ واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی گفت: پروژه‌ها در مراحل مختلفی از تأیید نقشه، فوندانسیون یا پیشرفت ۳۰ تا ۶۰ درصد قرار دارد. برخی در مرحله انتخاب پیمانکار است. تعدادی نیز از واحدهای آماده مسکن مهر بوده که واگذار شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: دوره جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ایران نمونه بی بدیلی در دنیا به شمار می‌رود که بدون شک عامل توفیق آن نیز در این جنگی نابرابر وجود نیروی انسانی مخلص در برابر قدرت سازماندهی شده دشمن بوده است.

طاهرخانی همچنین عنوان کرد: نکته قابل توجه در این حوزه آن است که رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اجازه نداد تا ساختار کشور با توجه به درگیر جنگ شدن بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار خلل شود که ما این امر را مدیون شما رزمندگان هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی وظیفه امروز را در برابر خدمات وصف ناپذیر ایثارگران در شهرهای جدید تأمین مسکن ویژه ایثارگران نام برد و افزود: با برنامه‌های مشخصی که در این خصوص به شرکت‌های تابعه ابلاغ شده است بایستی نظارت دقیق بر انجام صحیح و فوری این امر را جزو اولویت‌های کاری شهرهای جدید قرار دهیم چرا که فداکاران عرصه دفاع مقدس نباید از نظر معیشتی که مسکن جزو اصلی آن است دچار مشکل باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا