تجارت

۱۲ درصد دانشجویان و ۱۶ درصد اساتید هنوز واکسن نزده اند

علیرضا وجهی در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۱۰ هزار دانشجوی خوابگاهی، هزار و ۷۰۰ دانشجو در خوابگاه ها اسکان دارند، اظهار کرد: برای دانشجویان کارشناسی همچنان محدودیت داریم و آموزش حضوری را برای این مقطع شروع نکرده ایم مگر به صورت فشرده. یعنی به دانشکده ها و آموزش اعلام شده در صورت برنامه ریزی، می توانید کلاس ها و امتحانات عملی را در بازه زمانی ۲ تا ۳ هفته ای برگزار کنید و دانشگاه به این دسته از دانشجویان نیز خوابگاه ارائه می دهد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اینکه شرط حضور دانشجویان در خوابگاه تزریق ۲ دز واکسن است، افزود: آن دسته از دانشجویان ارشد و دکتری که پروپوزال خود را داده اند، می توانند در دانشگاه و خوابگاه حضور یابند. البته از یک ماه گذشته آن هایی که در حال نگارش پروپوزال خود هستند نیز قبول کرده ایم که به دانشگاه بیایند اما هنوز به ورودی های ۱۴۰۰ مجوز حضور در دانشگاه داده نشده است.

برای ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو خوابگاه نداریم

وی با بیان اینکه در صورت رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، در حال حاضر برای ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو خوابگاه کم داریم، گفت: گفته شده قرار است پروتکل های وزارت بهداشت برای اسکان دانشجویان در خوابگاه تغییر کند اما پیش بینی ما این است که در صورت پروتکل های جدید هم،حداقل برای ۵۰۰ دانشجو خوابگاه نداریم.

وجهی با اشاره به تمهیدات دانشگاه برای آن دسته از دانشجویان سایر شهرها که در دانشگاه به کرونا مبتلا می شوند، گفت: برای این منظور ساختمان کوچکی در نظر گرفته ایم که در صورت ابتلای دانشجویان خوابگاهی در این ساختمان قرنطینه می شوند البته اولویت این است که در صورت امکان دانشجو به شهر خود بازگردد.

پالایش دانشجویان خوابگاهی/ممنوعیت ورود به خوابگاه برای واکسن نزده ها

وی به پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص الزام دانشجویان خوابگاهی برای تزریق واکسن اشاره کرد و افزود: قبلا پروتکلی وجود نداشت که دانشجویان حتما باید ۲ دز واکسن زده باشند و مرکز بهداشت تاییدیه سلامت می داد اما هم اکنون پروتکل ها تغییر کرده است؛ در حال حاضر به دلیل الزام وزارت بهداشت، دانشجویان را پالایش کردیم و مشخص شد که تعدادی از دانشجویان خوابگاهی ما در خوابگاه های متاهلی و مجردی واکسن نزده اند که به آن ها پیامک زدیم و تاکید کردیم که هرچه زودتر اقدام کنید و ترجیحا واکسن هایی بزنید یک ماه بعد دز دوم آن را بزنید تا زودتر به استاندارد برسند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: تعدادی از این دانشجویان بعد از پیام دانشگاه، واکسن زدند اما تعدادی این اقدام را انجام ندادند. در مجموع ۵۸ نفر در خوابگاه متاهلین و مجردین واکسن نزدند که با قدم اول دانشگاه ۲۰ نفر واکسن زدند. ما به دانشجویان خوابگاهی واکسن نزده این هشدار را دادیم که در صورت عدم واکسیناسیون از سر ماه امکان رزرو غذا برایشان وجود نخواهد داشت و تاکید کردیم اگر این اقدام صورت نگیرد، نمی توانند به خوابگاه وارد شوند.

راهکار تست پی سی آر برای دانشجویان دارای بیماری عملیاتی نیست

وجهی اضافه کرد: تعدادی از این دانشجویان برگه هایی به ما ارائه دادند که آلرژی و بیماری دارند که مرکز بهداشت در حال بررسی آن است؛ منتها براساس پروتکل وزارت بهداشت، دانشجویان خوابگاهی که بیماری خاصی دارند باید هر ۹۶ ساعت تست پی سی آر بدهند تا بتواند در خوابگاه بماند که واقعا این موضوع عملیاتی نیست؛ حتی اگر دانشجو بخواهد هفته ای یکبار تست دهد و هر بار حداقل ۳۰ هزار تومان بپردازد اصلا منطقی نیست.

وی با بیان این مطلب که امکان بررسی وضعیت واکسیناسیون دانشجویان به صورت دستی و چک موردی در دانشگاه وجود ندارد، گفت: باید سیستم دانشگاه ها به صورت آنلاین به سیستم وزارت بهداشت متصل باشد که هر روز لیست دانشجویان و اساتید چک شود. در این رابطه به معاون اول رئیس جمهور نامه زدیم و آقای مخبر به وزیر بهداشت نامه نوشته اند اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است اما با ارتباطمان به صورت آفلاین لیست دانشجویان و کارکنان را دادیم و اطلاعات واکسیناسیون را که مربوط به ۲ هفته گذشته است را گرفتیم.

۱۰ تا ۱۳ درصد دانشجویان هنوز واکسن نزده اند

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اعلام اینکه به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۳ درصد دانشجویان (حدود ۵ هزار نفر) هنوز واکسن نزده اند، گفت: ۱۰ درصد دانشجویان کارشناسی، ۱۲ درصد دانشجویان ارشد و ۱۳ درصد دانشجویان دکتری هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده اند؛ متنی تهیه شده همه دانشجویان در لیست واکسن نزده پیامک زدیم اعلام کرده است نگران سلامتی شما هستیم طبق اطلاعات واکسن نزده اید و سریع تر نسبت به این امر اقدام کنید.

۱۶ درصد اساتید و ۵ درصد کارکنان هنوز واکسینه نشده اند

وجهی تصریح کرد: همچنین متاسفانه ۱۶ درصد اساتید و ۵ درصد کارمندان واکسن نزده اند و این خوب نیست؛ به این عزیزان در قالب پیامک تذکر داده و از سلامتی آن ها ابراز نگرانی کرده ایم. با همکاری مرکز کارگزینی این تذکر چند روز اخیر ارسال شده است.

امتحانات مقطع ارشد و دکتری قطعا حضوری است

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط کنونی بازه زمانی برگزاری امتحانات افزایش می یابد، گفت: امتحانات دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری قطعا حضوری است اما امتحانات دانشجویان کارشناسی احتمالا مجازی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا