فوتبال ایرانورزش

یحیی خالق رکوردهای جدید در پرسپولیس

ناظم نیوز: سومین برد مقابل ذوب‌آهن و رکورد پیروزی مقابل تراکتور، این یک پیغام مهم و انتقامی از یحیی گل‌محمدی را در خود دارد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی مقابل ذوب آهن خود را به رتبه سوم جدول رساندند و در آستانه بازی با سپاهان، هم امتیاز این تیم شدند تا فرصت عبور از شاگردان نویدکیا را در بازی رودرروی این هفته داشته باشند.
یحیی که هفته گذشته در بازی با ویستاتوربین به رکورد 100 بازی با پرسپولیس رسیده بود، در این دیدار نیز موفق شد رکورد 60 برد با این تیم را ثبت کند تا نامش در تاریخ این باشگاه پررنگ‌تر شود. گل‌محمدی در این مدت با 41 تیم مختلف دیدار داشته و تنها مقابل 7 تیم به پیروزی نرسیده: النصر عربستان، اولسان هیوندای، الدحیل، صبای قم، آلومینیوم، راه آهن و الهلال.
نکته جالب و ویژه برای سرمربی پرسپولیس این است که او از بین 41 حریف، برابر 33 تیم شکست ناپذیر بوده. ذوب آهن، تراکتور، الوحده، اولسان، راه آهن، الهلال، آلومینیوم اراک و الدحیل تنها تیمهایی هستند که توانستند پرسپولیسِ تحت هدایت این مربی را شکست دهند که در این بین دو تیم آخر بیش از یک بار این کار را انجام دادند.
* بیشترین تقابل یحیی با استقلال
بیشترین تعداد بازی یحیی به عنوان سرمربی پرسپولیس، مقابل استقلال بوده است. او در این مدت یک بار توانسته آبی‌‌های پایتخت را شکست دهد که با گل عیسی آل‌کثیر بود و هرگز در جریان بازی مغلوب رقیب سنتی نشده است. نکته جالب اینکه دو دربی اول با یحیی گلی در بر نداشت اما در ادامه سه تساوی 2-2 رقم خورد تا در مجموع 7 شهرآورد یحیی گل‌محمدی، 13 گل رد و بدل شده باشد.
بازی مقابل ذوب آهن باعث شد تا این تیم بالاتر از سایرین در جایگاه سوم قرار بگیرد. ذوب آهن سه بار مغلوب این سرمربی شده و یک بار هم در دیداری تشریفاتی موفق شد پرسپولیسِ گل‌محمدی را شکست دهد؛ دیداری که در پایان با جشن قهرمانی قرمزها همراه بود.
صنعت نفت، فولاد، سپاهان، پیکان و تراکتور تیمهایی هستند که 5 بار مقابل پرسپولیسِ یحیی قرار گرفتند و در این بین فقط تراکتور توانسته تیم او را شکست دهد؛ در آخرین هفته لیگ دوازدهم و نکته جالب اینکه دوباره در دیداری تشریفاتی.
یحیی مقابل سپاهان اغلب عملکرد خوبی داشته و در لیگ دوازدهم نیز در دیداری خاطره انگیز با گل زنده یاد هادی نوروزی توانست رقیب اصفهانی را شکست دهد. اما برد دیگر او زمانی رقم خورد که بازیکنان سپاهان حاضر نشدند وارد زمین شوند و با حکم کمیته انضباطی نتیجه 3-0 ثبت شد.
بیشترین تعداد بازی مقابل پرسپولیسِ یحیی
* صددرصد شکست برای رقیب تهرانی
پیکان تنها تیمی است که 5 بازی یا بیشتر مقابل پرسپولیس انجام داده و هرگز هیچ امتیازی نگرفته است. این تیم آسمانی پوش پایتخت که هفته گذشته با نتیجه 3-1 برابر سرخپوشان بازنده شد، تاکنون در هر 5 بازی باخته و با 11 گل خورده، متوسط بیش از دو گل در هر بازی را ثبت کرده است.
پس از پیکان، تراکتور رکورددار باخت برابر پرسپولیس است و تنها تیمی به شمار می‌رود که چهار بار بازنده شاگردان یحیی گل‌محمدی بوده است. تی‌تی‌های که دو هفته بعد در تهران میهمان پرسپولیس خواهند بود، تاکنون 8 گل از این تیم خورده و 4 گل هم زده‌اند. آخرین پیروزی تراکتور مقابل پرسپولیس به حدود 9 سال قبل برمی‌گردد؛ زمانی که علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا در این تیم حضور داشتند.
ذوب آهن، صنعت نفت، فولاد، سایپا و نفت مسجدسلیمان تیمهایی هستند که مقابل پرسپولیس 3 بار شکست خورده‌اند. سپاهان اگر این هفته ببازد، به این لیست اضافه خواهد شد.
نکته جالب اینکه یحیی همواره مقابل تیم‌های سابق و به خصوص ذوب آهن و تراکتور که از آنها اخراج شده، عملکرد درخشانی داشته تا نشان دهد به این شکل پاسخ تصمیمات مدیران این باشگاه‌ها را می‌دهد.
بیشترین تعداد باخت مقابل پرسپولیسِ یحیی
* بیشترین گل خورده و رکوردزنی گل‌گهر
گل‌گهر سیرجان در 4 تقابل با پرسپولیسِ یحیی 12 گل خورده تا به این شکل در جدول بازیهای این سرمربی رکورددار باشد. سنگین‌ترین باخت این تیم فصل گذشته در سیرجان و زمانی بود که شاگردان امیر قلعه نویی با 5 گل مغلوب سرخپوشان تهرانی شدند.
پیکان تهران تیمی است که بدترین تفاضل گل را مقابل پرسپولیسِ یحیی ثبت کرده. آنها باتوجه به 11 گل خورده و 3 گل زده، تفاضل -8 دارند و از این حیث عملکردی ناامیدکننده داشته‌اند.
تراکتور، سایپا و ماشین سازی تیمهایی هستند که 8 گل از تیم یحیی خوردند و ذوب آهن، سپاهان، شهرخودرو، ملوان، الریان و استقلال هم با 7 گل خورده، خودنمایی می‌کنند.
نکته جالب اینکه الریان در دو بازی 7 گل از پرسپولیس خورده و بدترین آمار به ازای هر بازی را دارد.
بیشترین گل خورده از پرسپولیسِ یحیی
در مجموع پرسپولیس تحت هدایت سرمربی کنونی‌اش، در 101 بازی 60 پیروزی، 31 تساوی و 10 شکست داشته تا 211 امتیاز را به دست آورده باشد. قرمزها 165 گل زدند و 68 گل خوردند و فرصت این را خواهند داشت تا در پایان نیم فصل به آمار +100 تفاضل گل برسند.
قرمزها با هدایت گل‌محمدی رکورد 59.4% پیروزی را دارند و باوجود عبور از 100 بازی، همچنان میانگین امتیاز بالاتر از 2 را حفظ کرده‌اند؛ به نظر شما یحیی گل‌محمدی می‌تواند به 200 بازی با پرسپولیس برسد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا