تجارت

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی یاسر احمدوند را به عنوان معاون امور فرهنگی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به یاسر احمدوند آمده است:

«بسمه‌تعالی

جناب آقای یاسر احمدوند

نظر به شایستگی‌ها و سوابق جناب‌عالی در حوزۀ نشر و کتاب و شناخت دیرین از توانمندی‌ها و با عنایت به روحیه انقلابی و مکتبی که دارید، به موجب این حکم به سمت «معاون امور فرهنگی» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با مشی فرهنگی و خردمندانه‌ای که از آن بهره‌مند می‌باشید، و با امعان نظر به اهداف و وظایف معاونت فرهنگی، رویکردهای فرهنگی دولت مردمی و مأموریت‌های ذیل؛ اعتلای اندیشه و قلم مورد اهتمام قرار گیرد.

1-برنامه‌ریزی به منظور ارتقاء و تعمیق ارزش‌های فرهنگی اصیل اسلام و انقلاب و به‌ویژه اندیشه‌های والای حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)

2- برنامه‌ریزی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف در راستای عدالت فرهنگی نظیر جشنواره های پایتخت کتاب، روستاهای دوستدار کتاب و باشگاه‌های کتابخوانی

3-برنامه‌ریزی در جهت تولید، توسعه و ترویج فرهنگ مکتوب و پژوهش‌های فرهنگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های دینی

4-حمایت از حقوق نویسندگان، اهل قلم و ناشران

5-تدوین طرح‌های حمایت از آثار مکتوب ارزشمند در حوزه‌های انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی – ایرانی، نوآوری و پیشرفت و جهاد و مقاومت

6-زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی و تشکل های مردمی برای مشارکت در تمامی حوزه‌های مرتبط و واگذاری امور مربوطه به آنان

7- طراحی و برنامه‌ریزی لازم در جهت ارتقاء، گسترش و خودکفایی ملی در صنعت چاپ و نشر

8- تلاش و برنامه‌ریزی در جهت گسترش مناسبات فرهنگی با مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور توسعه فرهنگ و ارزش‌های مورد تأیید نظام مقدس جمهوری اسلامی و شرکت در نمایشگاه‌های کتاب در خارج از کشور براساس اولویت های ابلاغی

9-تدوین طرح برای حمایت از حقوق صاحبان آثار(مؤلفان، مصنفان، مترجمان، ویراستاران، تصویرگران، ناشران) و تعیین ضمانت‌های اجرایی آن

10-تعامل سازنده و تبادل نظر با صنوف مرتبط و فعالان حوزه نشر و کتاب

مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهبری حکیمانۀ حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از خداوند منّان خواستارم.»

گفتنی است، یاسر احمدوند دارای مدرک دکترای عرفان و تصوف اسلامی از دانشگاه ادیان و مذاهب قم است. از جمله سوابق وی در عرصه نشر می توان به مدیریت انتشارات موسسه همشهری، معاونت اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مدیرعامل شرکت پخش محصولات فرهنگی ترنج، مدیرعامل فروشگاه‌های ترنجستان، مدیریت مرکز آموزش‌های کاربردی نشر، مدیریت روابط عمومی بنیاد دایرةالمعارف و عضویت در هیات مدیره مجتمع چاپ واژه‌پرداز اندیشه اشاره کرد.

دبیر جشنواره کتاب کودکان دفتر تبلیغات اسلامی، سردبیری هفته‌نامه صداوسیما و فصلنامه دیدار، سردبیری هفته‌نامه همشهری محله، سردبیری ماهنامه مهر و ماه، مدیر مسئولی نشریه شیرازه کتاب و سردبیری سایت کانون اندیشه جوان از دیگر سوابق فرهنگی احمدوند است.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوح جداگانه ای از تلاش های محسن جوادی، معاون پیشین امور فرهنگی وزارتخانه قدردانی کرد.

پیش از این محسن جوادی از استادان بنام دانشگاه قم به مدت ۴ سال عهده دار سمت معاونت امور فرهنگی بود. مراسم تکریم و معارفه معاونت امور فرهنگی در اولین جلسه شورای معاونان وزارتخانه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا