ورزش

گزارش رویترز از شرایط تیم ملی:ایران و کی‌روش در حال رقابت با زمان

خبرگزاری رویترز با تشریح آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال تاکید کرد که کارلوس کی‌روش ۱۶ بازیکن از جام جهانی روسیه را مجددا به اردوی ایران دعوت کرده است.

به گزارش ناظم نیوز، خبرگزاری رویترز در مطلبی با عنوان «شمارش معکوس جام جهانی ایران با سرمربیگری کی روش آغاز می‌شود» آخرین وضعیت تیم ملی ایران را این‌طور تشریح کرد:

«ایران برای آماده شدن برای جام جهانی با زمان رقابت می‌کند اما کارلوس کی روش مطمئن است که بازی‌های دوستانه آینده مقابل اروگوئه و سنگال می‌تواند به آماده سازی تیمش برای مسابقات نوامبر در قطر کمک کند. پس از ماه‌ها گمانه زنی، کی روش هفته گذشته به عنوان جایگزین دراگان اسکوچیچ کروات انتخاب شد، اما سرمربی سابق رئال مادرید و پرتغال تنها کمی بیش از دو ماه فرصت دارد تا تیمش را به خوبی آماده کند.

او با تیمی کار خواهد کرد که از هشت سال حضورش در تهران به خوبی می‌شناسد و هدایت ایران را در جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بر عهده داشت. او پس از خروج تیمش از جام ملت‌های آسیا در امارات متحده عربی در ژانویه ۲۰۱۹، این جایگاه (سرمربیگری تیم ملی) را ترک کرد. این مربی ۶۹ ساله در مورد اردوی تدارکاتی در اتریش که هفته آینده آغاز می‌شود و ایران در ۲۳ سپتامبر به مصاف اروگوئه و چهار روز بعد به صاف سنگال می‌رود، گفت: این اولین گام ما برای آماده شدن برای جام جهانی است.

رسانه‌ها به نقل از او در تهران نوشتند: ما تمام تلاش خود را در داخل و خارج از زمین انجام خواهیم داد تا برای مسابقات آماده شویم. این وظیفه ماست که شرایط را بهبود بخشیم و پیشرفت کنیم و همیشه رو به جلو حرکت کنیم.

کی روش در حالی که ایران را برای یک رقابت چالش برانگیز در جام جهانی آماده می‌کند، تیمی ۲۷ نفره را برای این اردو انتخاب کرده است. ۱۶ بازیکن از ۲۳ بازیکنی که چهار سال پیش برای جام جهانی روسیه انتخاب شده بودند در فهرست این اردو قرار گرفته‌اند که امید ابراهیمی ۳۵ ساله نیز در میان آنها حضور دارد. این هافبک که فوتبال باشگاهی خود را در قطر برای الوکره بازی می‌کند، در سال ۲۰۱۸ زیر نظر کی روش بازیکن برجسته ای بود اما از نوامبر ۲۰۱۹ تنها دو بازی برای ایران انجام داده است.

از دیگر چهره‌های آشنا می‌توان به علیرضا بیرانوند دروازه‌بان و همچنین سردار آزمون از بایر لورکوزن و مهدی طارمی از پورتو اشاره کرد.

کی روش گفت: به عنوان یک مربی حرفه‌ای می دانم که همه تیم‌های دنیا پیشرفت کرده‌اند. ما همچنین تمام تلاش خود را برای رویارویی با حریفان خود در قطر انجام خواهیم داد و برای این کارزار کاملاً آماده خواهیم بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا