آموزش و پرورشاجتماعی

کیفیت آموزش از نگرانی‌های جهانی در دوران کرونا است

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: دسترسی به آموزش و کیفیت بالا از نگرانی های جهانی در دوران کرونا است.

ناظم نیوز: به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها افزود: موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرودهایی شده است.
وی ادامه داد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام شده است و این آمارها باید در دوران پساکرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی های این دوران پس از کرونا جبران شود.
این مسوول در آموزش و پرورش تصریح کرد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه های سوم تا هفتم و در بین بیش از پنج میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می دهد ۳۲ تا ۳۷ درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰ تا ۶۳ درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین با شبیه سازی داده های ۱۵۷ کشور جهان نشان می دهد، آموزش در کنار معیشت، بین سه دهم تا ۹ دهم باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می تواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری های قبلی هم خواهیم داشت.
باقرزاده با یادآوری به دستورهای جلسات امروز و فردا، خاطرنشان کرد: بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا آغاز شود.
مدارس از ابتدای اسفند سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و پس از آن تاکنون آموزش و فعالیت‌های پرورشی و ورزشی هم در فضای مجازی دنبال شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا