اقتصادی

کسری حساب جاری آمریکا به پایین‌ترین سطح ۱۴ ساله رسید

کسری حساب جاری آمریکا در ۳ ماهه دوم در حالی به بالاترین سطح خود در ۱۴ سال اخیر افزایش یافت که تاجران در مواجهه با رشد مصرف داخلی  برای پر کردن انبارهای خود واردات خود را بالا بردند. 

به گزارش ناظم نیوز به نقل از رویترز، کسری حساب جاری آمریکا در ۳ ماهه دوم در حالی به بالاترین سطح خود در ۱۴ سال اخیر افزایش یافت که تاجران در مواجهه با رشد مصرف داخلی برای پر کردن انبارهای خود واردات خود را بالا بردند.

حساب جاری آمریکا که نشان‌دهنده مجموع جریان کالا، خدمات و سرمایه‌گذاری به درون و بیرون آمریکا است در سه ماهه دوم ۰.۵ درصد دیگر دچار کسری شد و حالا کسری حساب جاری آمریکا به ۱۹۰.۳ میلیارد دلار رسیده است. این بالاترین میزان کسری حساب جاری از سه ماهه دوم ۲۰۰۷ تا کنون است.

کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه قبل معادل ۳.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است. این در حالی است که در سه ماهه ژانویه تا مارس هم کسری حساب جاری آمریکا به ۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده بود.

بیشترین کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۵ رخ داد و در آن زمان میزان این کسری به ۶.۳ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا رسید. از آن زمان به بعد با تبدیل شدن آمریکا به صادرکننده خالص نفت خام و سوخت، کسری حساب جاری کاهش یافته بود.

در این سه ماهه واردات کالا ۲۹ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۷۰۶.۳ میلیارد دلار رسید در حالی که صادرات کالا ۲۸.۳ میلیارد دلار رشد کرد و به ۴۳۶.۶ میلیارد دلار رسید.

واردات خدمات ۱۲.۸ میلیارد دلار شد در حالی که صادرات آن ۱۸۹.۱ میلیارد دلار بود. خروج سرمایه‌گذاری مستقیم ۲۷۰.۶ میلیارد دلار شد و ورود آن ۲۲۱.۵ میلیارد دلار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا