اقتصادی

کریدور شرق به غرب «اکو» فعال شد

سخنگوی گمرک ایران گفت: کریدور ITI سازمان همکاری اقتصادی اکو، با ارسال دو محموله به صورت آزمایشی از کراچی به استانبول از مسیر ایران فعال شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: بر اساس مصوبات سازمان همکاری اقتصادی اکو مبنی بر راه اندازی کریدور ITI (استانبول-تهران-اسلام آباد) توسط اعضای این سازمان برای اتصال شرق به غرب، دو محموله پارچه و لاستیک در این هفته از کراچی پاکستان تحت صحابه تیر حرکت خود را آغاز کرد و شب گذشته از طریق مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شد.

سخنگوی گمرک ایران افزود: گمرک ایران نیز در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و به عنوان مسئول اجرای کنوانسیون گمرکی تیر در کشور با هماهنگی سایر دستگاه ها در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان و دستگاههای مرتبط کشوری، اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این کریدور و حرکت محموله ها به سمت مرز بازرگان به عنوان مرز خروج به انجام رسانده است.

لطیفی تاکید کرد: گمرک ایران آمادگی دارد همانطور که با ایجاد زیرساخت لازم و برای اولین بار در دنیا ETIR را با کشورهای ترکیه و آذربایجان اجرایی کرده است با همکاری کشور پاکستان نیز می تواند امتداد این رویه را از پاکستان به ترکیه در کریدور شرق به غرب و از پاکستان به آذربایجان در مسیر جنوب به شمال اجرا کند.

سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد: سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم توجه به همسایگان و بهره مندی از مزیت های جغرافیایی و ترانزیتی کشور است، بنابراین هر اقدامی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دستیابی به منافع ملی و منطقه ای و نهایتا همگرایی کشورهای همسایه در اولویت گمرک مانند سایر ارکان اقتصادی و سیاسی کشور قرار دارد.

گفتنی است، دو محموله لاستیک و پارچه که از کراچی پاکستان تحت صحابه تیر سفرش را آغاز کرده بنا است تا با عبور از خاک کشورمان و خروج از مرز بازرگان به مقصد نهایی اش در استانبول منتقل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا