اقتصادی

کدام شرکت پایین ترین پاداش هیئت مدیره را در فصل مجامع پرداخت کرد

مجمع سالیانه "غدام" با تصویب تقسیم سود 234 میلیون تومانی میان سهامداران خود مقرر کرد پاداش اعضای هیات مدیره این شرکت مبلغ 6 میلیون تومان تعیین شود.

به گزارش ناظم نیوز، مجمع سالیانه سهامداران شرکت خوراک دام پارس وابسته به سازمان اقتصادی کوثر از مجموعه نهادهای تابعه بنیاد شهید با تصویب توزیع ۲۳۴ میلیون تومان سود نقدی میان سهامداران، مقرر کرد پاداش هیأت مدیره این شرکت مبلغ ۶ میلیون تومان و حق حضور اعضا غیرموظف هیأت مدیره در سال مالی جدید ماهیانه مبلغ ۲ میلیون تومان باشد.

بر اساس این گزارش سهامداران «غدام» در حالی سود نقدی ۳۹ ریالی به ازای هر سهم را در مجمع این شرکت دریافت می‌کنند که اعضای هیأت مدیره این شرکت با وجود تحقق سود خالص در پایان عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ تنها ۲.۵ درصد از سود قابل تخصیص به عنوان سود نقدی سهام این دوره عملکردی را نصیب خود کرده اند.

پاداش ۶ میلیون تومانی اعضای هیأت مدیره شرکت خوراک دام پارس در مقایسه با سایر مجامع سالیانه سهامداران شرکت‌هایی که تاکنون مجامع خود را برگزار کرده اند پایین‌ترین سطح از پاداش‌های تقسیم شده در شرکت‌ها است.

غدام” در دوره عملکردی سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۱۴۰۰ در حالی سود خالص ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را محقق کرده که این رقم در مقایسه با دوره عملکردی قبل از آن با کاهش ۷۹ درصدی روبرو است.

هیأت مدیره شرکت دلیل کاهش سود خالص خود را عدم تخصیص نهاده با نرخ دولتی از ابتدای سال مالی ۱۴۰۰ تا شهریور ماه اعلام کرده و گفته است: «شرکت در تأمین مواد اولیه خود با محدودیت‌های بسیاری مواجه گردیده و اقدام به خرید از بازار آزاد با محدودیت‌های فراوان و قیمت بالاتر نموده است، از طرفی با اختصاص نهاده بطور مستقیم به مرغداران با قیمت‌های مصوب سفارشات و به تبع آن فروش کاهش یافته است. لذا شرکت در راستای رفع این موانع اقدام نموده و همچنین جهت جبران بخشی از کاهش سوددهی قراردادهای تولید به صورت کارمزدی را نیز در دستور کار خود قرار داده است همچنین پس از رایزنی‌های صورت پذیرفته در ۴ ماه پایانی سال مالی شرکت موفق به اخذ سهمیه دولتی گردیده است که اثرات مطلوب خود را بر روی فروش شرکت گذارده است، لیکن قطعاً در این زمان محدود با وجود تلاش بی وقفه کارکنان خط تولید با توجه به ظرفیت تولید امکان جبران کسری تولید ماه‌های پیشین بطور کامل وجود نداشته است فلذا موارد فوق الذکر موجب کاهش سودآوری شرکت گردیده است که این شرکت با برنامه ریزی های موجود و افزایش میزان تولیدات هر ماه که تفاوت آنها با دوره مشابه قبل کاملاً مشهود می‌باشد درصدد جبران این امر می‌باشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا